Czy w Polsce powinny być budowane elektrownie jądrowe ?

Jak chronimy środowisko w Polsce i na świecie. Co możemy zmienić na płaszczyźnie ekologii? Pomysły, projekty, pytania dotyczące ochrony środowiska.

Czy w Polsce powinny być budowane elektrownie jądrowe ?

Tak
31
66%
Nie
12
26%
Nie mam zdania
4
9%
 
Liczba głosów: 47

luqinio
Posty: 29
Rejestracja: 2 lip 2011, o 17:48

Re: Czy w Polsce powinny być budowane elektrownie jądrowe?

Post autor: luqinio »

Tak naprawdę to jak zapytacie każdego [prawie] fizyka na ten temat to powie że czystą głupotą jest sugerowanie się Czarnobylem. Był to błąd człowieka, ot co. A Fukushima? Polska nie leży w strefie tak sejsmicznie aktywnej jak Japonia. Chyba że nasi politycy wiedzą lepiej
Epona
Posty: 27
Rejestracja: 5 lut 2011, o 16:45

Re: Czy w Polsce powinny być budowane elektrownie jądrowe?

Post autor: Epona »

A nie lepiej byłoby zainwestować w rozwój technologii ogniw wodorowych- to jest coś!
Ja chociaż jestem raczej z tych zielonych jestem za budową elektrowni- tylko wtedy przydałoby się zlikwidować kopalnie na Śląsku- a co nasz rząd zrobi wtedy z górnikami, wyeksportuje do Gruzji? No i zostaje jeszcze jedna sprawa- jak polacy nie potrafią porządnie autostrady wybudować, to co będzie jak się zabiora za budowę elektrowni.
TheGrzeesiek
Posty: 31
Rejestracja: 7 cze 2011, o 13:33

Re: Czy w Polsce powinny być budowane elektrownie jądrowe?

Post autor: TheGrzeesiek »

Jeżeli chodzi o mnie to owszem uważam, że elektrownie atomowe są bardzo rentowne, powodują niezależność od surowców energetycznych, wytwarzają duże ilości energii.
Ale ja mimo wszystko jestem przeciwny inwestycji w to źródło energetyczne i jednocześnie mam nadzieję, że kierunek rozwoju będzie podążał w rozwój elektrowni wykorzystujących odnawialne źródła energii i będziemy ją już w najbliższych latach w przeważającej części pozyskiwać z farm wiatrowych, czy kolektorów słonecznych.
lith
Posty: 3117
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 22:49