Droga zniszczy rezerwat Rospudy
Re: Droga zniszczy rezerwat Rospudy
A co to znaczy w jego przekonaniuwygra spór o Rospude"?! Teraz to ma nadzieję, że UE zapłaci za wszystko, ale oczywiście sam nie pomyslał od razu o konsekwencjach, nie pomyślał, że nawet jeśli unieważni ochronę ptaków w okresie lęgowym, to i tak budowa się nie uda, bo ten plan narusza inne przepisy!
Mam nadzieję, ze Unia nałoży jakieś stosowne kary na stosowny urząd, bo inaczej ciągle w naszym kraju będzie dominowało bezprawie i bezkarność.
Mam nadzieję, ze Unia nałoży jakieś stosowne kary na stosowny urząd, bo inaczej ciągle w naszym kraju będzie dominowało bezprawie i bezkarność.
Re: Droga zniszczy rezerwat Rospudy
ale idiotyczna sytuacja
mam nadzieję, że spór o doline rospudy szybko się skończy i ta droga w koncu powstanie
naprawde
ja jestem za zrownoważonym rozwojem
to nie jest żaden park krajobrazowy ani rezerwat przyrody, to jest pare kilometrów lasu zasadzeniowego
tak samo on się odnowi bo wybudowaniu autostrady jak i przed
przecież to jest i tak teren kontrolowany przez człowieka, pewne jego fragmenty się latem wykasza
a rozwiązanie jest dobre, autostrada jest wyniesiona na kolumnach, porządny projekt
druga sprawa, że inwestor zobowiązał się do obsadzenia w zamian innego terenu o wiele większego
moim zdaniem to się opłaca serio
mam nadzieję, że spór o doline rospudy szybko się skończy i ta droga w koncu powstanie
naprawde
ja jestem za zrownoważonym rozwojem
to nie jest żaden park krajobrazowy ani rezerwat przyrody, to jest pare kilometrów lasu zasadzeniowego
tak samo on się odnowi bo wybudowaniu autostrady jak i przed
przecież to jest i tak teren kontrolowany przez człowieka, pewne jego fragmenty się latem wykasza
a rozwiązanie jest dobre, autostrada jest wyniesiona na kolumnach, porządny projekt
druga sprawa, że inwestor zobowiązał się do obsadzenia w zamian innego terenu o wiele większego
moim zdaniem to się opłaca serio
Re: Droga zniszczy rezerwat Rospudy
niezupełnie,to co piszesz temu zaprzeczaFeline pisze:ja jestem za zrownoważonym rozwojem
nie mozna odtworzyc takiego samego biotopu w innych warunkach,zresztą krajobraz kształtuje się przez długi czas.Feline pisze:inwestor zobowiązał się do obsadzenia w zamian innego terenu o wiele większego
moim zdaniem to się opłaca
Re: Droga zniszczy rezerwat Rospudy
Tak, i perzeniesie do tego nowo nasadzonego lasu: wszystkie ptaki strefowe, kótre znikna z nad Rospudy z powodu budowy drogi, zapewni odpowiednie warunki i poszadzi wszystkie rzadkie gatunki roślin, które zniszczy budowa, itd, itd.Feline pisze:inwestor zobowiązał się do obsadzenia w zamian innego terenu o wiele większego
Niewykonalne!
Re: Droga zniszczy rezerwat Rospudy
ale tak na dobrą sprawę rospudaistnieje od 20 lat
za 20 lat będziemy mieli obszar o wiele większy, na którym ptaki będą mogły się osiedlić
poza tym, sądzę, że i w miejscu budowy po pewnym czasie na nowo się wszystko ułoży
za 20 lat będziemy mieli obszar o wiele większy, na którym ptaki będą mogły się osiedlić
poza tym, sądzę, że i w miejscu budowy po pewnym czasie na nowo się wszystko ułoży
Re: Droga zniszczy rezerwat Rospudy
No jakoś nie wydaje mi się, ż
Możesz rozwinąć ta myśl?Feline pisze:rospudaistnieje od 20 lat
Re: Droga zniszczy rezerwat Rospudy
Coś ostatnio ucichła ta sprawa w mediach
Re: Droga zniszczy rezerwat Rospudy
Tak, potwierdzam. Nic nie mówią.
Ciekawe dlaczego
Ciekawe dlaczego
Re: Droga zniszczy rezerwat Rospudy
MITY NA TEMAT BUDOWY DROGI VIA BALTICA
1. Inwestycja w dolinie Rospudy spowoduje blokadę funduszy, przeznaczonych na nią przez Unię Europejską.
Nie. Inwestycja jest realizowana w 100% ze środków krajowych.
2. Od samego początku przebieg trasy nie był konsultowany z organizacjami ekologicznymi.
Nie. Od 1992 roku przedstawiciele organizacji ekologicznych uczestniczyli w konsultacjach na ten temat.
3. Obwodnica Augustowa przetnie dolinę Rospudy, uniemożliwiając m.in. zwierzętom swobodne przemieszczanie się.
Nie. Trasa przebiega przez dolinę na odcinku ok. 500 m, a jej konstrukcja (wysoka estakada) została zaprojektowana właśnie po to, by jak najmniej ingerować w ekosystem.
4. Tzw. alternatywne projekty przebiegu obwodnicy, opracowane na zlecenie organizacji ekologicznych, są mniej uciążliwe zarówno dla środowiska jak i mieszkańców tej okolicy.
Nie. Zakładają m.in. ingerencję w ok. 10 miejscowości i 30 gospodarstw. Mogą spowodować takie sytuacje, jak odcięcie rolników od ich pól i pastwisk. A ponadto ingerują znacznie mocniej w tereny, które sami ekolodzy zgłosili do obszarów Natura 2000 (na razie są to „cienie”, czyli propozycje). A przede wszystkim – także przecina dolinę.
5. Unia Europejska zagroziła Polsce wysokimi karami finansowymi w razie rozpoczęcia inwestycji według projektu, zatwierdzonego przez polskie władze.
Nie. Komisja Europejska poprosiła Polskę jedynie o złożenie wyjaśnień. Takie wyjaśnienia zostały złożone w liście Ministra Środowiska do KE. KE rozważa ewentualne jeśli wyjaśnienia nie będą satysfakcjonujące, skierowanie sprawy do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, co nie jest jednoznaczne z uznaniem inwestycji za niezgodną z prawem europejskim.
6. Inwestycja przyniesie same straty dla środowiska.
Nie. Projekt inwestycji został opracowany tak, by ingerencja w środowisko miała możliwie najmniejsze skutki negatywne. Pamiętać należy, że zgodnie z prawem i programem Natura 2000 inwestor podejmie działania rekompensacyjne, np. zalesi wielokrotnie większą niż wycięta ilością drzew wskazany teren.
7. Inwestycja jest prowadzona z naruszeniem prawa.
Nie. Wszelkie przewidziane prawem procedury zostały przeprowadzone. Całą dokumentacja projektu została sporządzona przez osoby, mające stosowne uprawnienia i wiedzę, a projektując przebieg trasy miały na uwadze możliwie jak najmniej uciążliwy wariant poprowadzenia inwestycji.
1. Inwestycja w dolinie Rospudy spowoduje blokadę funduszy, przeznaczonych na nią przez Unię Europejską.
Nie. Inwestycja jest realizowana w 100% ze środków krajowych.
2. Od samego początku przebieg trasy nie był konsultowany z organizacjami ekologicznymi.
Nie. Od 1992 roku przedstawiciele organizacji ekologicznych uczestniczyli w konsultacjach na ten temat.
3. Obwodnica Augustowa przetnie dolinę Rospudy, uniemożliwiając m.in. zwierzętom swobodne przemieszczanie się.
Nie. Trasa przebiega przez dolinę na odcinku ok. 500 m, a jej konstrukcja (wysoka estakada) została zaprojektowana właśnie po to, by jak najmniej ingerować w ekosystem.
4. Tzw. alternatywne projekty przebiegu obwodnicy, opracowane na zlecenie organizacji ekologicznych, są mniej uciążliwe zarówno dla środowiska jak i mieszkańców tej okolicy.
Nie. Zakładają m.in. ingerencję w ok. 10 miejscowości i 30 gospodarstw. Mogą spowodować takie sytuacje, jak odcięcie rolników od ich pól i pastwisk. A ponadto ingerują znacznie mocniej w tereny, które sami ekolodzy zgłosili do obszarów Natura 2000 (na razie są to „cienie”, czyli propozycje). A przede wszystkim – także przecina dolinę.
5. Unia Europejska zagroziła Polsce wysokimi karami finansowymi w razie rozpoczęcia inwestycji według projektu, zatwierdzonego przez polskie władze.
Nie. Komisja Europejska poprosiła Polskę jedynie o złożenie wyjaśnień. Takie wyjaśnienia zostały złożone w liście Ministra Środowiska do KE. KE rozważa ewentualne jeśli wyjaśnienia nie będą satysfakcjonujące, skierowanie sprawy do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, co nie jest jednoznaczne z uznaniem inwestycji za niezgodną z prawem europejskim.
6. Inwestycja przyniesie same straty dla środowiska.
Nie. Projekt inwestycji został opracowany tak, by ingerencja w środowisko miała możliwie najmniejsze skutki negatywne. Pamiętać należy, że zgodnie z prawem i programem Natura 2000 inwestor podejmie działania rekompensacyjne, np. zalesi wielokrotnie większą niż wycięta ilością drzew wskazany teren.
7. Inwestycja jest prowadzona z naruszeniem prawa.
Nie. Wszelkie przewidziane prawem procedury zostały przeprowadzone. Całą dokumentacja projektu została sporządzona przez osoby, mające stosowne uprawnienia i wiedzę, a projektując przebieg trasy miały na uwadze możliwie jak najmniej uciążliwy wariant poprowadzenia inwestycji.
Re: Droga zniszczy rezerwat Rospudy
Polskiego nie, ale europejskiego tak!Misiek pisze:7. Inwestycja jest prowadzona z naruszeniem prawa.
Re: Droga zniszczy rezerwat Rospudy
Widzę ze szanowny Kolega stoi po drugiej stronie barykadyMisiek pisze:MITY NA TEMAT BUDOWY DROGI VIA BALTICA
Re: Droga zniszczy rezerwat Rospudy
Czy ludzie naprawdę sądzą, ze postawienie tak wielkiej drogi nie będzie miało wpływu na ekosystem Rospudy? Przecież to kompletna bzdura.Misiek pisze:by jak najmniej ingerować w ekosystem
Re: Droga zniszczy rezerwat Rospudy
Do tych, których to dotyczy) Warto byłoby przed zabraniem głosu najpierw dobrze poznać temat, zapoznać się z faktami i opiniami. Jasne, że sprawa wzbudza emocje. Nie jest jednak dobrze, gdy zastępują one argumenty. Niektóre wypowiedzi świadczą o tym, że ich autorzy nie zupełnie wiedzą o czym mówią
Proponuję poczytać, skorzystać z licznych stron poświęconych problemowi Rospudy, czy trasy Via Baltica w ogóle. Na stronie **usunięto** jest wiele aktualnych informacji oraz wiele interesujących i użytecznych linków. Warto też poszukać na Wikipedii (Via Baltica, Rospuda). Powodzenia
Proponuję poczytać, skorzystać z licznych stron poświęconych problemowi Rospudy, czy trasy Via Baltica w ogóle. Na stronie **usunięto** jest wiele aktualnych informacji oraz wiele interesujących i użytecznych linków. Warto też poszukać na Wikipedii (Via Baltica, Rospuda). Powodzenia
Ostatnio zmieniony 6 kwie 2007, o 00:55 przez Ostwall, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości