Fizjoterapia WUM 2013

Możliwości pracy po ukończeniu studiów z fizjoterapii. Wykaz uczelni pozwalających na studiowanie fizjoterapii. Warunki przyjęć i rekrutacji na studia. Kariera zawodowa.
justyna1994
Posty: 14
Rejestracja: 26 sie 2014, o 11:46

Re: Fizjoterapia WUM 2013

Post autor: justyna1994 »

Dobrze, z przyjemnością odpowiem na Twoje pytanie rówieśniczko. Sama studiuję fizjoterapię tylko,że na Uniwersytecie w Gdańsku. Odbyłam już swoje pierwsze praktyki i jednym słowem Mocne spotkanie z rzeczywistością Panie fizjoterapeutki odradzały nam ten kierunek ze względu,że pracy po tym nie ma.W szpitalu fizjoterapeuta zarabia naprawdę małe pieniądze. O dostatnim i swobodnym życiu można zapomnieć. Ponadto utworzyło się wiele prywatnych szkół, które kształcą na tym kierunku i wypuszczają na rynek pracy tysiące nowych fizjoterapeutów co roku. Z kolei nikt nie zatrudni Cię bez doświadczenia, bez mgra! i przynajmniej podstawowych kursów tj: PNF, Vojty, Boobath czy McKenziego, których koszt to wydatek rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych. W szpitalu rozmawiałam z wieloma fizjoterapeutami. Odradzali nam ten kierunek. Jeden pan A. sam martwił się o swoją posadę, gdzie ma kilkadziesiąt lat doświadczenia. Nie rozumie dlaczego tak wielu ludzi idzie na ten kierunek. Po pierwsze pracy już nie ma. Pracodawcy zatrudniają za marne 1200 zl bo wiedzą ,że znajdzie się taki co będzie za takie grosze pracował. Ostatnio słyszy się,że prezes NFZ zmienił się i dąży do zlikwidowania w szpitalach oddziałów dziennej rehabilitacji, co już w ogóle nie ułatwi nam jako przyszłym fizjoterapeutom znalezienia pracy. Jedynie można dorobić się na własnym gabinecie, klinice. Jak z pewnością wiesz sprzęt medyczny jest bardzo drogi.Są to niemałe pieniądze. Nie wiem czy wiesz,ale fizjoterapeuci nie mają tzw.swoich praw. Ogranicza nas polityka, lekarze ze sztuczną specjalizacją- rehabilitacja medyczna. Taki specjalista nigdy nie dotknął pacjenta A bez jego zlecenia na zabiegi nie możesz nic zrobić będąc