Genetic Pro, Czyszczenie optyki

Dział dla początkujących - porady na temat mikroskopów; rodzaje i ceny mikroskopów nowych/używanych i opinie o nich; problemy z obsługą i podstawowe wskazówki;
BartoS81
Posty: 258
Rejestracja: 2 lut 2010, o 20:53

Genetic Pro, Czyszczenie optyki

Post autor: BartoS81 »

Witam wszystkich serdecznie.

Chcę się podzielić wrażeniami z pierwszego dnia z mikroskopem i dopytać o czyszczenie
optyki.

Od dawna nosiłem się z zamiarem kupna bo mnie to interesuje i mam nadzieję zostanie
moim kolejnym hobby. Z góry przepraszam za brak fachowego słownictwa, ale wiedzy jeszcze nie nabyłem. Póki co jestem świeżo upieczonym amatorem.

Wybór padł na DO Genetic Pro Trino + kamerka 1,3 MP (nie do okulara, tylko do tej przystawki). Tak wymyśliłem, bo może kiedyś kupię lepszą kamerę.

Na początek wrażenia z montażu mikroskopu, trochę byłem zawiedziony bo :

- wszystko fabrycznie zapakowane w woreczkach i foliach a każda optyka była zakurzona
- w obiektywach x10 i x40 były większe paprochy, trochę się nagimnastykowałem by je usunąć, w x100 nie wiem bo za mały otworek.
- w gnieździe do montowania przystawki trino, było sporo opiłków METALU., jakimś cudem nie było ich na szkle, zdrowo się nabiedziłem by je usunąć, chroniąc jednocześnie szkło.
- okulary jakoś mi się wydaje troszkę za luźno wchodzą, ale to może wszędzie tak jest, nie wiem

To tyle narzekania, zmontowałem wszystko i zacząłem przygodę

Na początek liść, potem sucha skórka czosnku, potem ta skórka zabarwiona takim fioletem co mam na gardło przy anginie, potem krew (nawet się ruszała tak jakoś powolutku), potem inny życiodajny płyn zbadałem i byłem w szoku jak ładnie widać szalone tańce wężyków.
Użyłem parę razy olejku imersyjnego do obiektywu x100 i jakoś nie widzę specjalnej różnicy