Matura z j.polskiego - ustna

Pomoc w przygotowaniu do matury ze wszystkich przedmiotów i zakresów. Najnowsze arkusze i klucze do matur. Wzajemna pomoc w nauce.
aexis
Posty: 185
Rejestracja: 15 lut 2008, o 21:24

Re: Matura z j.polskiego - ustna

Post autor: aexis »

a jesli chodzi o ten temat z komizmem to lektury jakie moga być? chcialabym miec cos dłuzszego oprucz tegodo krola co polecilibyście co było w LO jako obowiązkową lekturą.Lub może jeszcze ze 2 wiersze.Ja z polaka jestem zielona pod względem kojarzenia tytułu z treścią niestety.trzeba będzie przeczytac streszczenia ważniejszych rzeczy przed maturką:)
Awatar użytkownika
Wasyl
Posty: 249
Rejestracja: 2 maja 2007, o 18:10

Re: Matura z j.polskiego - ustna

Post autor: Wasyl »

177. Dokonując analizy języka piosenek jednego z zespołów muzycznych (wykonawcy) początków XXI wieku, wyjaśnij zasadność doboru środków wyrazu.

Chcę wybrać ten temat na ustną, ale.
Co napisać w pracy o literaturze podmiotu/przedmiotu?
Awatar użytkownika
Lenka
Posty: 241
Rejestracja: 3 sie 2008, o 22:58

Re: Matura z j.polskiego - ustna

Post autor: Lenka »

Literatura podmiotu to teksty, które bierzesz do prezentacji
Natomiast literatura przedmiotu to opracowania tych tekstów (bądź też innych użytych).

Do takiego tematu w l. podmiotu wypisujesz teksty piosenek, utwory, a w literaturze przedmiotu opracowania tych tekstów (choć nie wiem czy coś takiego istnieje) : )
aexis
Posty: 185
Rejestracja: 15 lut 2008, o 21:24

Re: Matura z j.polskiego - ustna

Post autor: aexis »

ja wybrałam tematKomizm jako zrodlo krytyki w utworach roznych epok wezmę skapca moliera (to na 100%) zastanawiam sie nad ferdydurke chociua zto slyszalam ze jets trudne duzo niedomowien itp. jakie 2 utwory z innych epok byscie polecali jeszczei co jest u nich pokazane krytycznie poprzez komizm
Awatar użytkownika
Lenka
Posty: 241
Rejestracja: 3 sie 2008, o 22:58

Re: Matura z j.polskiego - ustna

Post autor: Lenka »