Odwołanie od wyniku matury 2014
-
- Posty: 3779
- Rejestracja: 24 kwie 2010, o 12:11
Re: Odwołanie od wyniku matury 2014
W tej sytuacji jest jedna rada: usiasc i zaplakac. Przynajmniej w tym roku.
Ewentualnie napisac, jeszcze raz, do swojego OKE - oni moga zmienic ostatecznosc swojej ostatecznosci.
Ewentualnie napisac, jeszcze raz, do swojego OKE - oni moga zmienic ostatecznosc swojej ostatecznosci.
Re: Odwołanie od wyniku matury 2014
Zapomniałam dodać, że dostałam się na niestacjonarne i już się zdążyłam z tym pogodzić. Sprawę chcę kontynuować z czystej zawiści i chęci torowania dróg następnym. No, może też liczę na przeniesienie za rok na bezpłatne Dlatego pytam, co dalej?
- Giardia Lamblia
- Posty: 3156
- Rejestracja: 26 cze 2012, o 20:19
Re: Odwołanie od wyniku matury 2014
Jesteś pewna pewna (jedno pewna to za mało), że te punkty powinny tam być? Czasem odpowiedź jest na granicy i punkt zależy od dobrej woli egzaminatora. Jakbyś napisała swoje odpowiedzi tutaj, to moglibyśmy wspólnie ocenić czy/jak bardzo OKE się pomyliło.
Jak rozumiem w Twoim odwołaniu było coś w rodzaju listy zadań co do których masz wątpliwości wraz z argumentacją. Czy OKE przesłało podobną listę w odpowiedzi, zawierającą informację dlaczego otrzymałaś 0pkt?
Jak rozumiem w Twoim odwołaniu było coś w rodzaju listy zadań co do których masz wątpliwości wraz z argumentacją. Czy OKE przesłało podobną listę w odpowiedzi, zawierającą informację dlaczego otrzymałaś 0pkt?
Re: Odwołanie od wyniku matury 2014
Ok, podaję swoje odpowiedzi.
zad 12
wybrałam schematy C i D, straciłam za uzasadnienie do schematu C.
"C - połączenie inhibitora z apoenzymem, co likwiduje powinowactwo enzymu do substratu, zmieniając funkcję danego enzymu"
zad 23
stwierdzili, że wcale nie pochodzą od gospodarza
b) glikoproteiny w osłonce lipidowej, pochodzą one bowiem od gospodarza i nie są rozpoznawane przez komórki gospodarza jako obce. Glikoproteiny łącząc się z receptorami błonowymi komórek gospodarza umożliwiają wnikanie do nich wirusa"
zad 24
uznali odpowiednio szybkie za niepoprawne, oraz kropelkową jako mało precyzyjne
b) duża zmienność wirusów grypy uniemożliwia skuteczne i odpowiednio szybkie produkowanie lekarstw i szczepionek, a nieleczone, rozprzestrzeniają się drogą kropelkową powodując emidemie"
zabrali mi też wcześniej przyznany punkt w 18, gdzie miałam odpowiedź niemal żywcem z klucza P
i tak, otrzymałam uzasadnienie do każdego utrzymanego zera, które skróciłam radykalnie pod numerkami zadań. zdaję sobie sprawę, że moje odpowiedzi są nieco chaotyczne, ale konsultacja z egzaminatorką przekonała mnie, że są dobre
ktoś? coś?
zad 12
wybrałam schematy C i D, straciłam za uzasadnienie do schematu C.
"C - połączenie inhibitora z apoenzymem, co likwiduje powinowactwo enzymu do substratu, zmieniając funkcję danego enzymu"
zad 23
stwierdzili, że wcale nie pochodzą od gospodarza
b) glikoproteiny w osłonce lipidowej, pochodzą one bowiem od gospodarza i nie są rozpoznawane przez komórki gospodarza jako obce. Glikoproteiny łącząc się z receptorami błonowymi komórek gospodarza umożliwiają wnikanie do nich wirusa"
zad 24
uznali odpowiednio szybkie za niepoprawne, oraz kropelkową jako mało precyzyjne
b) duża zmienność wirusów grypy uniemożliwia skuteczne i odpowiednio szybkie produkowanie lekarstw i szczepionek, a nieleczone, rozprzestrzeniają się drogą kropelkową powodując emidemie"
zabrali mi też wcześniej przyznany punkt w 18, gdzie miałam odpowiedź niemal żywcem z klucza P
i tak, otrzymałam uzasadnienie do każdego utrzymanego zera, które skróciłam radykalnie pod numerkami zadań. zdaję sobie sprawę, że moje odpowiedzi są nieco chaotyczne, ale konsultacja z egzaminatorką przekonała mnie, że są dobre
ktoś? coś?
-
- Posty: 3779
- Rejestracja: 24 kwie 2010, o 12:11
Re: Odwołanie od wyniku matury 2014
To jest po prostu zle. Spojrz jeszcze raz na rysunki.eska95 pisze:zad 12
wybrałam schematy C i D, straciłam za uzasadnienie do schematu C.
"C - połączenie inhibitora z apoenzymem, co likwiduje powinowactwo enzymu do substratu, zmieniając funkcję danego enzymu"
Bo niestety nie pochodza. Ich geny przynosi ze soba wirus. Ja wiem, ze ten schemat moze nie jest najszczesliwszy, ale nie na tym polega dowcip z glikoproteinami. I wbrew pozorom jesli sie wie, czego szukac, to da sie to z niego odczytac.eska95 pisze:zad 23
stwierdzili, że wcale nie pochodzą od gospodarza
b) glikoproteiny w osłonce lipidowej, pochodzą one bowiem od gospodarza i nie są rozpoznawane przez komórki gospodarza jako obce. Glikoproteiny łącząc się z receptorami błonowymi komórek gospodarza umożliwiają wnikanie do nich wirusa"
Druga czesc (ta o drodze kropelkowej) nie odnosi sie nijak do zmiennosci, a miala sie odnosic, wiec mimo ze poprawna nic nie wnosi. Natomiast przykro mi, ale pierwsza czesc jest nieprawdziwa.eska95 pisze: zad 24
uznali odpowiednio szybkie za niepoprawne, oraz kropelkową jako mało precyzyjne
b) duża zmienność wirusów grypy uniemożliwia skuteczne i odpowiednio szybkie produkowanie lekarstw i szczepionek, a nieleczone, rozprzestrzeniają się drogą kropelkową powodując emidemie"
Innymi slowy jestes kolejna osoba, ktora krzyczy, ze skrzywdzilo ja OKE, CKE, klucz, egzaminator i straszy sadami, stratami moralnymi i konstytucjami, podczas kiedy po prostu nie jest w stanie udzielic poprawnej odpowiedzi na zadane pytanie.
EDIT: a w ogole to jesli korepetytorka ci powiedziala, ze te odpowiedzi sa dobre, to serio nalezaloby ja na nastepny raz (o ile zamierzasz poprawiac) zmienic.
Ostatnio zmieniony 28 sie 2014, o 22:28 przez randomlogin, łącznie zmieniany 1 raz.
- Madridistka
- Posty: 895
- Rejestracja: 17 maja 2010, o 15:09
Re: Odwołanie od wyniku matury 2014
Glikoproteiny są produkowane przez komórki gospodarza na podstawie materiału genetycznego wirusa, więc nie mogą być takie same jak glikoproteiny normalnych komórek gospodarza. Akurat w wyjaśnieniu z glikoproteinami trzeba było koniecznie się odnieść do ich dużej zmienności genetycznej, która zmyla organizm.
- Giardia Lamblia
- Posty: 3156
- Rejestracja: 26 cze 2012, o 20:19
Re: Odwołanie od wyniku matury 2014
randomlogin, mógłbyś szczegółowiej, potem tylko bunty i gorące dyskusje wywołujesz, a tu dramaty przecież się toczą.
23 zadanie - dodam, że na schemacie widać kilka takich szpilek w pobliżu skopiowanego materiału genetycznego wirusa (prawa strona komórki na obrazku). Potem identyczne szpilki okazują się być glikoproteinami wirusa, czyli z samego schematu wychodzi na to, że glikoproteiny są wirusowe (tj. materiał genetyczny wirusa koduje te białka).
24 zadanie - zacytuję klucz (random znowu dość oszczędnie się wypowiedział)
Tutaj nie ma czego bronić, odpowiedzi są po prostu niepoprawne. Nie wiem (i nie wnikam) dlaczego ta znajoma egzaminatorka namieszała Ci w głowie.
Jak napisał randomlogin, a dokładniej - podkreślony fragment. W którym miejscu na obrazku widać, że powinowactwo enzymu do substratu zostało zlikwidowane? Ja widzę, że wszystko jest dopasowane.randomlogin pisze:zad 12
wybrałam schematy C i D, straciłam za uzasadnienie do schematu C.
"C - połączenie inhibitora z apoenzymem, co likwiduje powinowactwo enzymu do substratu, zmieniając funkcję danego enzymu"
23 zadanie - dodam, że na schemacie widać kilka takich szpilek w pobliżu skopiowanego materiału genetycznego wirusa (prawa strona komórki na obrazku). Potem identyczne szpilki okazują się być glikoproteinami wirusa, czyli z samego schematu wychodzi na to, że glikoproteiny są wirusowe (tj. materiał genetyczny wirusa koduje te białka).
24 zadanie - zacytuję klucz (random znowu dość oszczędnie się wypowiedział)
Nie odniosłaś się do braku odporności. To po pierwsze.1 p. – za poprawne wyjaśnienie, dlaczego duża zmienność genetyczna wirusów grypy przyczynia się do występowania epidemii tej choroby, odnoszące się do braku odporności na nowe szczepy w większości populacji ludzkiej
Również nie odniosłaś się do samej sytuacji epidemiologicznej.0 p. – za odpowiedź niepoprawną, która nie odnosi się do sytuacji epidemiologicznej lub brak odpowiedzi
Tutaj nie ma czego bronić, odpowiedzi są po prostu niepoprawne. Nie wiem (i nie wnikam) dlaczego ta znajoma egzaminatorka namieszała Ci w głowie.
Re: Odwołanie od wyniku matury 2014
Przecież nie jestem głupia, widziałam klucz i wiem, że z tym surowym moje odpowiedzi się nie zgadzają, ale w trakcie sprawdzania egzaminatorzy dostają odpowiedzi dodatkowe, które muszą uznawać, ze względu na nieścisłości pytań lub różnice w książkach, ja widziałam ten uzupełniony klucz i wiem, co uznawali. Nie krzyczę jaka jestem pokrzywdzona, wypraszam sobie, po prostu szukam rozwiązania. Schemat C łudząco przypomina inhibicję allosteryczną, a mowa o tym, że na schemacie wszystko jest dopasowane jest też nie do końca Ok, bo przecież na wszystkich czterech jest połączenie enzym-substrat, gdzie zatem w ogóle inhibicja? Co do tych glikoprotein, to po prostu tak mnie uczyli w liceum, które rzekomo jest jednym z najlepszych w województwie, nie mogę się pogodzić z tym, że mieliby uczyć mnie nieprawdy, bo po prostu jestem przekonana, że moja odpowiedź jest dobra, a i uzupełniony klucz ją uznawał. Jeśli chodzi o zadanie z wirusem grypy, to zmienność była istotna w podpunkcie A, natomiast wskazanie na epidemie w podpunkcie B. To zadanie widziała też pewna weryfikatorka i przyznała mi rację.
Nie chcę być źle zrozumiana, nie staram się walczyć z nikim z Was tutaj, tylko osoby siedzące w branży przekonały mnie o poprawności moich odpowiedzi zwłaszcza, że nie były to rzeczy, których nie byłam nauczona. Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi, ale pomijając słuszność moich wysiłków, bo przecież nie musicie się ze mną zgadzać, czy jest ktoś, kto przebrnął ten etap?
Nie chcę być źle zrozumiana, nie staram się walczyć z nikim z Was tutaj, tylko osoby siedzące w branży przekonały mnie o poprawności moich odpowiedzi zwłaszcza, że nie były to rzeczy, których nie byłam nauczona. Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi, ale pomijając słuszność moich wysiłków, bo przecież nie musicie się ze mną zgadzać, czy jest ktoś, kto przebrnął ten etap?
- Giardia Lamblia
- Posty: 3156
- Rejestracja: 26 cze 2012, o 20:19
Re: Odwołanie od wyniku matury 2014
Tylko co innego uznać nietypową odpowiedź, a co innego uznać odpowiedź nie mającą nic wspólnego z pytaniem (schematem).eska95 pisze:ale w trakcie sprawdzania egzaminatorzy dostają odpowiedzi dodatkowe, które muszą uznawać, ze względu na nieścisłości pytań lub różnice w książkach, ja widziałam ten uzupełniony klucz i wiem, co uznawali.
Zdajesz sobie sprawę, że takie tłumaczenie błędu, nie jest ani logiczne, ani wykazujące cokolwiek? Nie możesz mieć do nikogo żalu za złe skojarzenie i w efekcie złą odpowiedź.eska95 pisze:Schemat C łudząco przypomina inhibicję allosteryczną, a mowa o tym, że na schemacie wszystko jest dopasowane jest też nie do końca Ok, bo przecież na wszystkich czterech jest połączenie enzym-substrat, gdzie zatem w ogóle inhibicja?
To nie jest inhibicja allosteryczna. To, że nie doszło do zmiany konformacji centrum aktywnego nie oznacza, że nie doszło do zmiany aktywności enzymu. To jest przykład inhibicji niekompetencyjnej. Substrat dalej może się wiązać, ale nie jest tak samo efektywnie przekształcany w produkt (reakcja biegnie wolniej).
Musisz doczytać o inhibicji. Wtedy zrozumiesz, gdzie leży błąd.
Źle Cię uczyli (albo źle zrozumiałaś, chociaż to pierwsze bardziej prawdopodobne - nauczyciele uczą strasznych głupot) i odpowiedź jest niepoprawna. Co tu dużo mówić?eska95 pisze:Co do tych glikoprotein, to po prostu tak mnie uczyli w liceum, które rzekomo jest jednym z najlepszych w województwie, nie mogę się pogodzić z tym, że mieliby uczyć mnie nieprawdy, bo po prostu jestem przekonana, że moja odpowiedź jest dobra, a i uzupełniony klucz ją uznawał.
Możesz być przekonana o poprawności, ale to nic kompletnie nie zmienia. Dużo osób jest przekonanych, że rak żywi się twarogiem i niejedzenie twarogu leczy raka. Poważnie! Sporo osób myśli, że jedzenie roślin (i niczego innego) przez miesiąc leczy ze wszystkich chorób. Czy mają rację? Bronią swojego zaciekle, oczywiście bronią bez argumentów. Przykłady wzięte z tego forum!
Naucz się mówić pomyliłam się i nie mam racji - to ułatwia życie i rozwiązuje mnóstwo problemów.
Nie wiem, co to za weryfikatorka, ale jeżeli taka odpowiedź była przez kogokolwiek uznawana to chyba idealnie świadczy o poziomie matury, czy wiedzy/pobłażliwości samych egzaminujących.eska95 pisze:Jeśli chodzi o zadanie z wirusem grypy, to zmienność była istotna w podpunkcie A, natomiast wskazanie na epidemie w podpunkcie B. To zadanie widziała też pewna weryfikatorka i przyznała mi rację.
Idziesz na medycynę - tam nikt nie będzie się z Tobą bawić tak jak tutaj. Powiedzą, że jest źle (a np. w podręczniku tak jest napisane) i dostaniesz 0pkt. Usłyszysz, że oni mówią dobrze, a w podręczniku jest błąd i nikogo nie obchodzi, że Ty o nim nie wiedziałaś. Albo dostaniesz pytanie, na które tylko profesor zna odpowiedź lub nawet on sam nie zna odpowiedzi. Wtedy będzie rozpacz i zgrzytanie zębów, ale nic poza tym.
Jak widać to nie Ty tutaj zawiniłaś tylko osoby z branży nastrajające Cię na bezpodstawną walkę.
Zrobisz jak uważasz, tutaj staramy się odpowiadać merytorycznie, czyli zgodnie z aktualnym stanem wiedzy. Nie mniej jednak wina w wypadku tych 3 zadań nie stoi po stronie oceny OKE.
-
- Posty: 3779
- Rejestracja: 24 kwie 2010, o 12:11
Re: Odwołanie od wyniku matury 2014
Ja nie porownywalem z kluczem. Tylko z tym jak jest. Najpewniej ten rozszerzony klucz tez jakostam sie roznil od tego co napisalas, tylko nie ma go wiec nie ma jak tego porownac. Masz bledne odpowiedzi. Komus moze takie odpowiedzi egzaminator zaliczyl - tak, to sie zdarza. Tobie nie. No kurde peszek, nikomu nie udowodnisz, ze popelnil tym samym jakis blad, bo to TY popelnilas bledy.eska95 pisze:widziałam klucz i wiem, że z tym surowym moje odpowiedzi się nie zgadzają, ale w trakcie sprawdzania egzaminatorzy dostają odpowiedzi dodatkowe, które muszą uznawać, ze względu na nieścisłości pytań lub różnice w książkach, ja widziałam ten uzupełniony klucz i wiem, co uznawali.
Krzyczalas na jakas Bogu ducha winna pania przez telefon, wiec nie wiem co sobie wypraszasz.eska95 pisze:Nie krzyczę jaka jestem pokrzywdzona, wypraszam sobie, po prostu szukam rozwiązania.
Przypomina, nie przypomina. Mialas opisac schemat.eska95 pisze:Schemat C łudząco przypomina inhibicję allosteryczną, a mowa o tym, że na schemacie wszystko jest dopasowane jest też nie do końca Ok, bo przecież na wszystkich czterech jest połączenie enzym-substrat, gdzie zatem w ogóle inhibicja?
Gdzie inhibicja? To funkcja enzymu polega na PRZYLACZANIU substratu? Myslalem, ze na zrobieniu czegos z nim. Co mozna zahamowac nie wplywajac na ich powinowactwo.
Coz, jest mi niezmiernie przykro, ze z czyms sie nie mozesz pogodzic. Niestety rzeczywistosc nie potrzebuje twojej zgody i akceptacji zeby byc taka, jaka jest. Twoja odpowiedz jest bledna. Niezaleznie od tego jak ucza w jednym z najlepszych liceow w wojewodztwie.eska95 pisze:Co do tych glikoprotein, to po prostu tak mnie uczyli w liceum, które rzekomo jest jednym z najlepszych w województwie, nie mogę się pogodzić z tym, że mieliby uczyć mnie nieprawdy, bo po prostu jestem przekonana, że moja odpowiedź jest dobra, a i uzupełniony klucz ją uznawał.
Pytanie do podpunktu b: Wyjaśnij, dlaczego duża zmienność genetyczna wirusów grypy przyczynia się do występowania epidemii tej choroby. .prosze cie. I niezaleznie od tego co mialas zrobic i tego, ze nie odpowiedzialas na pytanie w zasadzie - pierwsza czesc jest po prostu bledna. Nie ma problemu z tym, zeby wystarczajaco szybko produkowac szczepionki.eska95 pisze:Jeśli chodzi o zadanie z wirusem grypy, to zmienność była istotna w podpunkcie A, natomiast wskazanie na epidemie w podpunkcie B.
Bardzo chcialbym poznac osoby siedzace w branzy. Akurat wylozylas sie na trzech pytaniach, z ktorych dwa sa ewidentnie medyczne, a trzecie jest rownie medyczne co biologiczne. Smiem twierdzic, ze mam podstawy, zeby sie wypowiadac w zwiazku z tym. I one NIE SA poprawne. Serio. Zreszta tu podstaw zadnych nie trzeba, tylko elementarnego rozgarniecia, licealista tez bedzie ci w stanie powiedziec co jest z tymi odpowiedziami nie tak.eska95 pisze:tylko osoby siedzące w branży przekonały mnie o poprawności moich odpowiedzi
To nie my sie nie zgadzamy, tylko rzeczywistosc. Rzeczywistosc to suka, slabo nagina sie do woli. That being said - bardzo ci kibicuje. Jesli pojdziesz z tym do sadu, to chociaz smiesznie bedzie.eska95 pisze:Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi, ale pomijając słuszność moich wysiłków, bo przecież nie musicie się ze mną zgadzać, czy jest ktoś, kto przebrnął ten etap?
Re: Odwołanie od wyniku matury 2014
ale kto? egzaminatorka znajoma u ktorej może brałaś korki ( nie wiem ) czy ta nauczycielka z liceum. Mało ludzi potrafi sie przyznac do błędu, i taki nauczyciel który źle uczył będzie dalej brnął że on ma racje i że dobrze cie nauczył i że to klucz i egzaminatorzy są beee i sie nie znająeska95 pisze:osoby siedzące w branży przekonały mnie o poprawności moich odpowiedzi
Re: Odwołanie od wyniku matury 2014
Mam wrażenie, że masz do mnie żal o to, że zapytałam, randomlogin? Luz, serio, Twoja sarkastyczna odpowiedź nie wniosła niczego (dowiedziałam się tylko, jak bardzo gardzisz moim nierozgarnięciem i że to co napisałam jest złe, bo jest złe), poza tym, że chyba poprawiłeś sobie humor wjeżdżając na nieznaną sobie osobę, cóż, już wiemy czemu rzeczywistość to suka, ludzie są jacy są.
Oczywiście mogę się mylić, nie mam z tym problemu, egzaminatorka (nie brałam u niej korepetycji, po prostu dostałam kontakt od nauczycielki) i weryfikatorki również, jesteśmy tylko ludźmi. Liczyłam, że znajdzie się ktoś, kto wybrnął z mojego położenia. Nie? Cóż, trudno.
Oczywiście mogę się mylić, nie mam z tym problemu, egzaminatorka (nie brałam u niej korepetycji, po prostu dostałam kontakt od nauczycielki) i weryfikatorki również, jesteśmy tylko ludźmi. Liczyłam, że znajdzie się ktoś, kto wybrnął z mojego położenia. Nie? Cóż, trudno.
Re: Odwołanie od wyniku matury 2014
eska95 Masz błędne wrażenie. Zobacz napisałem tylko o tym że są nauczyciele którzy nie przyznają się do błędu. A ty co odpowiedziałaś? Zachowałaś się jakbym nie wiadomo co napisał… Jesteś chyba jeszcze bardzo rozgoryczona swoim wynikiem
A czy moja odpowiedź coś wniosła. Chyba tak. Wreszcie przyznałaś się do tego że możesz się mylić oraz poznaliśmy sklad „osób siedzących w branży”
A czy moja odpowiedź coś wniosła. Chyba tak. Wreszcie przyznałaś się do tego że możesz się mylić oraz poznaliśmy sklad „osób siedzących w branży”
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 15 Odpowiedzi
- 9067 Odsłony
-
Ostatni post autor: saarenka
15 lip 2014, o 11:54
-
- 5 Odpowiedzi
- 4615 Odsłony
-
Ostatni post autor: Mårran
13 paź 2016, o 18:16
-
-
Podwyzszenie wyniku z matury PODSTAWOWEJ
autor: Neotenia » 29 kwie 2017, o 12:45 » w Matura i egzaminy na uczelnie - 1 Odpowiedzi
- 2085 Odsłony
-
Ostatni post autor: Aloha
29 kwie 2017, o 19:40
-
-
-
Zmiana wyniku z matury wpisanego przez pomyłkę
autor: kamil2222 » 20 lip 2019, o 18:26 » w Matura i egzaminy na uczelnie - 1 Odpowiedzi
- 2497 Odsłony
-
Ostatni post autor: Mårran
20 lip 2019, o 18:32
-
-
- 1 Odpowiedzi
- 7219 Odsłony
-
Ostatni post autor: adamantan
4 sie 2015, o 12:37
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości