Mikroskop,bakterie,roztocza

Są wśród nas bakterie, wirusy, grzyby, cały świat mikro, o nich dyskutujemy na forum mikrobiologicznym
sparta334
Posty: 17
Rejestracja: 12 lut 2010, o 15:37

Mikroskop,bakterie,roztocza

Post autor: sparta334 »

Witam mam mikroskop biologiczny delta optical genetic mono led przybliżenie x1600.Roztocza widać w powiększeniu x50 czemu ja ich nie widzę ?
Co trzeba zrobić aby wykonać preparat i czy może być suchy że zawsze mokry,jak go utrwalić.
Czy to prawda żeby widzieć bakterie pod mikroskopem potrzeba barwników jak tak to jakich skąd je dostać.
Szukałem w google ale nic szczególnego nie znalazłem jedynie takie wypowiedzi jak metoda grama itp,Nie wiem co to jest ponieważ jestem kompletnie zielony,
Co daje płyn lugola.
Zastosowałem olejek imersyjny do preparatu zaryzykowałem ponieważ nawet nie wiem jak się go używa powiem krok po kroku jak to zrobiłem jak źle bardzo proszę niech ktoś mi powie co mogłem zepsuć albo co już zepsułem.
Na szkiełko nakrywkowe dałem krople olejku imersyjnego poczym zjechałem obiektywem i zanurzyłem go.Widać było lepiej ale po skończeniu pracy wytarłem obiektyw papierem i to parę razy boję się że go popsułem lub porysowałem,Jak usuwać olejek imersyjny z obiektywu ? Specjalną szmatką czy czymś innym ?
sparta334
Posty: 17
Rejestracja: 12 lut 2010, o 15:37

Re: Mikroskop,bakterie,roztocza

Post autor: sparta334 »

Czy na prawdę nikt nie odpowie ?
Awatar użytkownika
pyati
Posty: 460
Rejestracja: 3 wrz 2009, o 17:17

[Link] Mikroskop,bakterie,roztocza

Post autor: pyati »

sparta334
Posty: 17
Rejestracja: 12 lut 2010, o 15:37

Re: Mikroskop,bakterie,roztocza

Post autor: sparta334 »