Pytanie
Pytanie
Mam takie pytanie dotyczące starej matury - ostatniej w 2015. Czy jeżeli rozwiąże takie typowe zadanie za 5 punktów z rowerzystami pociągami itp. w głowie albo metodą prób i błędów ale moja odpowiedz będzie w 100% poprawna to dostanę 5 punktow?
Re: Pytanie
leehero,
Raczej nie liczyłbym na otrzymanie maksimum punktów. Zależy to oczywiście od tego, jaką punktację i za co przewiduje klucz. Chociaż klucz przewiduje punkty za prawidłowy wynik, to nie może on wziąć się z głowy lub strzału w ciemno - w takim przypadku nie będzie żadnych punktów. Generalnie sposób przyznawania punktów za rozwiązanie zadania ma na celu ocenienie wiedzy, czy przeprowadzono prawidłowe rozumowania, czy zastosowano odpowiednie wzory, czy wykonano odpowiednie przekształcenia, czy wykonano należny rysunek, czy otrzymano prawidłowy wynik. Różne, poprawne metody rozwiązania prowadzące do uzyskania prawidłowej odpowiedzi dadzą w zasadzie maksimum punktów.
Są też zagadnienia, gdzie dopuszcza się rozwiązanie poprzez zgadywanie np. znajdowanie miejsc zerowych wielomianów stopnia wyższego niż 2. W takim razie należy też wyraźnie napisać: .zgaduję, że liczba taka to a taka może być miejscem zerowym. i popierasz to obliczeniami sprawdzającymi - ale są to wyjątkowe przypadki.
Raczej nie liczyłbym na otrzymanie maksimum punktów. Zależy to oczywiście od tego, jaką punktację i za co przewiduje klucz. Chociaż klucz przewiduje punkty za prawidłowy wynik, to nie może on wziąć się z głowy lub strzału w ciemno - w takim przypadku nie będzie żadnych punktów. Generalnie sposób przyznawania punktów za rozwiązanie zadania ma na celu ocenienie wiedzy, czy przeprowadzono prawidłowe rozumowania, czy zastosowano odpowiednie wzory, czy wykonano odpowiednie przekształcenia, czy wykonano należny rysunek, czy otrzymano prawidłowy wynik. Różne, poprawne metody rozwiązania prowadzące do uzyskania prawidłowej odpowiedzi dadzą w zasadzie maksimum punktów.
Są też zagadnienia, gdzie dopuszcza się rozwiązanie poprzez zgadywanie np. znajdowanie miejsc zerowych wielomianów stopnia wyższego niż 2. W takim razie należy też wyraźnie napisać: .zgaduję, że liczba taka to a taka może być miejscem zerowym. i popierasz to obliczeniami sprawdzającymi - ale są to wyjątkowe przypadki.
Re: Pytanie
Na stronie cke w kryteriach oceniania jest napisane:
Rozwiązanie pełne . 5 pkt
Zdający obliczy średnie prędkości obu pociągów: średnia prędkość pierwszego pociągu
równa się 72 km / h , średnia prędkość drugiego pociągu równa się 63 km / h .
W przykładowym takim zadaniu. Ale nie wiem jak to interpretować
Rozwiązanie pełne . 5 pkt
Zdający obliczy średnie prędkości obu pociągów: średnia prędkość pierwszego pociągu
równa się 72 km / h , średnia prędkość drugiego pociągu równa się 63 km / h .
W przykładowym takim zadaniu. Ale nie wiem jak to interpretować
Re: Pytanie
leehero,
Masz tu przecież napisane, że rozwiązanie pełne za 5 pkt wymaga: zdający obliczy średnie prędkości obu pociągów.", co oznacza, że podanie prawidłowej odpowiedzi bez obliczeń implikuje przyznaniem zero punktów. Inna byłaby historia, gdybyś podał choć jedno dobre rozwiązanie ( poprzez przedstawienie stosownych wyliczeń ) lub podał prawidłowe wzory, które prowadzą do prawidłowej odpowiedzi - jakieś 1 - 3 punkty by przyznali. Możliwe jest także ( choć mało prawdopodobne ), że w konkretnej sytuacji przyznawanie punktów jest zero-jedynkowe: albo wszystkie albo nic. Jednak w zadaniach za 5 punktów przewiduje się przyznawanie jakiejś ich części. Egzaminatorzy dostają wskazówki, jak przydzielać i za co punkty częściowo.
Masz tu przecież napisane, że rozwiązanie pełne za 5 pkt wymaga: zdający obliczy średnie prędkości obu pociągów.", co oznacza, że podanie prawidłowej odpowiedzi bez obliczeń implikuje przyznaniem zero punktów. Inna byłaby historia, gdybyś podał choć jedno dobre rozwiązanie ( poprzez przedstawienie stosownych wyliczeń ) lub podał prawidłowe wzory, które prowadzą do prawidłowej odpowiedzi - jakieś 1 - 3 punkty by przyznali. Możliwe jest także ( choć mało prawdopodobne ), że w konkretnej sytuacji przyznawanie punktów jest zero-jedynkowe: albo wszystkie albo nic. Jednak w zadaniach za 5 punktów przewiduje się przyznawanie jakiejś ich części. Egzaminatorzy dostają wskazówki, jak przydzielać i za co punkty częściowo.
Re: Pytanie
Witam! Również mam pytanie dotyczące matury z matematyki:
Czy jak nie mam rozszerzonej matematyki w liceum to mogę zdawać rozszerzenie z tego przedmiotu?
Wtedy uczyłabym się po lekcjach do rozszerzonej matury. Czy jest taka możliwość jeśli mam matematykę tylko w podstawie?
Z góry dziękuję za odpowiedź,
Pozdrawiam
Czy jak nie mam rozszerzonej matematyki w liceum to mogę zdawać rozszerzenie z tego przedmiotu?
Wtedy uczyłabym się po lekcjach do rozszerzonej matury. Czy jest taka możliwość jeśli mam matematykę tylko w podstawie?
Z góry dziękuję za odpowiedź,
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości