bloki serca - patomorfologia, patologia

Dyskusje na temat chorób, ich przebiegu, zapobieganiu oraz sposobach leczenia. Opinie użytkowników nie zastępują fachowej wiedzy medycznej i wizyty u lekarza.
pappitka
Posty: 34
Rejestracja: 11 sie 2015, o 16:40

bloki serca - patomorfologia, patologia

Post autor: pappitka »

Witam, jestem studentka i mam ogromny problem ze znalezieniem odpowiednich informacji na temat, który dostałam z patologii. Otóż, wykładowca poprosił mnie, abym napisała krotki referat na temat bloków serca i mam w nim wymienić etiologie choroby, patomechanizm oraz diagnostykę. Oczywiście w internecie jest pełno informacji o blokach serca, jednak jeśli chodzi o informacje, które muszę zdobyć, nie ma nic. Najbardziej nurtuje mnie patomechanizm. Zaglądałam do podręcznika Krusia, ale nic nie znalazłam. Może ktoś z Was wie coś na temat patomechanizmu bloków serca? Proszę o pomoc i z góry dziękuje!
Awatar użytkownika
Bell Ferr
Posty: 100
Rejestracja: 8 lut 2016, o 18:01

Re: bloki serca - patomorfologia, patologia

Post autor: Bell Ferr »

Trochę o etiologii bloków serca jest w Fizjologii Ganonga, polecam sprawdzić (str 537 i następne w I wydaniu )
pappitka
Posty: 34
Rejestracja: 11 sie 2015, o 16:40

Re: bloki serca - patomorfologia, patologia

Post autor: pappitka »

A patomechanizm? Chodzi mi konkretnie o to, co się dzieje na poziomie komorkowym w blokach serca.
Awatar użytkownika
Bell Ferr
Posty: 100
Rejestracja: 8 lut 2016, o 18:01

Re: bloki serca - patomorfologia, patologia

Post autor: Bell Ferr »

Nie, to już raczej histopatologię musisz poszukać.
Awatar użytkownika
Mårran
Posty: 3873
Rejestracja: 8 kwie 2008, o 19:17

Re: bloki serca - patomorfologia, patologia

Post autor: Mårran »

Najczęściej włóknienie układu bodźcoprzewodzącego albo osłonki dookoła, ale najlepiej spytać kogoś, kto zajmuje się patomorfologią.
Pani Buka
pappitka
Posty: 34
Rejestracja: 11 sie 2015, o 16:40

Re: bloki serca - patomorfologia, patologia

Post autor: pappitka »