Problematyczne zadania
- HandsomeBanana
- Posty: 18
- Rejestracja: 4 lip 2014, o 17:07
Re: Problematyczne zadania
Moze mnie ktos oswiecic?
Chodzi mi o szereg radowy, wyliczylam, ze zawiera 10 rozpadow alfa i 8 beta (wg wykresu ze zbioru pazdry), a w odpowiedzi jest, ze alfa=8. beta=6. Dlaczego?
Chodzi mi o szereg radowy, wyliczylam, ze zawiera 10 rozpadow alfa i 8 beta (wg wykresu ze zbioru pazdry), a w odpowiedzi jest, ze alfa=8. beta=6. Dlaczego?
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 1 paź 2014, o 14:52
Re: Problematyczne zadania
Witam mam problem z zadaniem jednym prosiłbym o szybką odp.
Podczas ustalania profilu genetycznego z próbki krwi pobranej z miejsca przestępstwa otrzymano nietypowy wynik. W wypadku niektórych sekwencji STR wykryto bowiem cztery różne allele (prawidłowy wynik to 1 lub 2 allele). Wyjaśnij co najprawdopodobniej doprowadziło do uzyskania takiego wyniku. Uzasadnij.
Podczas ustalania profilu genetycznego z próbki krwi pobranej z miejsca przestępstwa otrzymano nietypowy wynik. W wypadku niektórych sekwencji STR wykryto bowiem cztery różne allele (prawidłowy wynik to 1 lub 2 allele). Wyjaśnij co najprawdopodobniej doprowadziło do uzyskania takiego wyniku. Uzasadnij.
Re: Problematyczne zadania
Nie ten dział.
Re: Problematyczne zadania
Mam zadanie w którym muszę zaprojektować doświadczenie wykazujące charakter SiO2. Narysować schemat, spostrzeżenia, wnioski i reakcje.
Wiem że to niezbyt trudne zadanie ale szkopuł w czym innym
Czy jeśli narysuje 3 próbówki ( HCL, KOH i H20 ) do każdego dodaje SiO2.
Spostrzeżenia: osad w próbówce numer 2 czyli z KOH rozpuścił się
Wniosek: SiO2 ma charakter kwasowy ale nie jest kwasotwórczy
Czy błędem jest jeśli narysowałam jeszcze tą probówkę z wodą i dopisałam o tej kwasotwórczości? W odpowiedziach jest oczywiście tylko kwas i zasada, ale ciekawi mnie czy moja odpowiedź też by była uznana Proszę o poradę
Wiem że to niezbyt trudne zadanie ale szkopuł w czym innym
Czy jeśli narysuje 3 próbówki ( HCL, KOH i H20 ) do każdego dodaje SiO2.
Spostrzeżenia: osad w próbówce numer 2 czyli z KOH rozpuścił się
Wniosek: SiO2 ma charakter kwasowy ale nie jest kwasotwórczy
Czy błędem jest jeśli narysowałam jeszcze tą probówkę z wodą i dopisałam o tej kwasotwórczości? W odpowiedziach jest oczywiście tylko kwas i zasada, ale ciekawi mnie czy moja odpowiedź też by była uznana Proszę o poradę
Re: Problematyczne zadania
Do roztworzenia próbki mosiądzu o masie 50g zużyto 289,5 g 63% HNO3. Oblicz zawartość procentową cynku w stopie. Prosze o pomoc !
Re: Problematyczne zadania
Starą łyżkę aluminiową dokładnie wyczyszczono usuwając z niej warstwę tlenku i zanurzono w wodzie. Zapisz obserwacje jakie poczyniono oraz reakcję chemiczną która była przyczyną opisanych spostrzeżeń
Czy glin nie jest amfoteryczny i nie reaguję z wodą? Błąd w zadaniu ?
Czy glin nie jest amfoteryczny i nie reaguję z wodą? Błąd w zadaniu ?
Re: Problematyczne zadania
Marcella, Glin (jak z resztą żaden metal) nie jest amfoteryczny i reaguje z wodą:
Al + 3H2OAl(OH)3 + 1,5H2
Powstający wodorotlenek jest nierozpuszczalny w wodzie i następuje pasywacja powierzchni metalu - warstewka wodorotlenku chroni go przed dalszą reakcją. Natomiast Al(OH)3 jest amfoteryczny, więc po dodaniu zasady warstewka wodorotlenku ulegnie roztworzeniu, odsłoni metal, który znowu przereaguje z wodą, ta nowa porcja wodorotlenku przereaguje z zasadą i tak dalej, aż zabraknie metalu. Stąd można mieć wrażenie, że metal reaguje z zasadą.
Al + 3H2OAl(OH)3 + 1,5H2
Powstający wodorotlenek jest nierozpuszczalny w wodzie i następuje pasywacja powierzchni metalu - warstewka wodorotlenku chroni go przed dalszą reakcją. Natomiast Al(OH)3 jest amfoteryczny, więc po dodaniu zasady warstewka wodorotlenku ulegnie roztworzeniu, odsłoni metal, który znowu przereaguje z wodą, ta nowa porcja wodorotlenku przereaguje z zasadą i tak dalej, aż zabraknie metalu. Stąd można mieć wrażenie, że metal reaguje z zasadą.
Re: Problematyczne zadania
Nie rozumiem pewnego zadania z tegorocznej matury .
Narysuj wzór elektronowy cząsteczki kwasu ortoborowego, oznaczając kreskami wiązania oraz wolne pary elektronowe. Wyjaśnij, dlaczego kwas borowy jest akceptorem jonów wodorotlenkowych.
Odpowiedź: W cząsteczce kwasu atom boru wykazuje deficyt elektronów (ma 6 elektronów w powłoce walencyjnej, dąży do uzyskania oktetu, dlatego jest akceptorem pary elektronowej jonu OH–).
Wzór narysowałam tak samo jak w kluczu, ale ta odpowiedź? Czemu jest napisane że Bor ma 6 elektronów walencyjnych jeśli zawsze się uczyłam że ma ich 3.
Potem piszę że w wiązaniu tworzą się wiązania koordynacyjne jak?
Narysuj wzór elektronowy cząsteczki kwasu ortoborowego, oznaczając kreskami wiązania oraz wolne pary elektronowe. Wyjaśnij, dlaczego kwas borowy jest akceptorem jonów wodorotlenkowych.
Odpowiedź: W cząsteczce kwasu atom boru wykazuje deficyt elektronów (ma 6 elektronów w powłoce walencyjnej, dąży do uzyskania oktetu, dlatego jest akceptorem pary elektronowej jonu OH–).
Wzór narysowałam tak samo jak w kluczu, ale ta odpowiedź? Czemu jest napisane że Bor ma 6 elektronów walencyjnych jeśli zawsze się uczyłam że ma ich 3.
Potem piszę że w wiązaniu tworzą się wiązania koordynacyjne jak?
Re: Problematyczne zadania
miczkaa,
Przypuszczam, że autor zadania miał na myśli najłatwiejszą wersję jego rozwiązania oczekując reakcji:
Cu + 4HNO3 Cu(NO3)2 + 2NO2 + 2H2O
Zn + 4HNO3 Zn(NO3)2 + 2NO2 + 2H2O
Wtedy też rozwiązanie tego zadania jest względnie proste, gdyż miedź i cynk występują w tych samych stosunkach molowych w stosunku do ilości moli kwasu azotowego.
Jednakże zakładam reakcje bardziej złożone [ z uwagi na moje wcześniejsze opinie ( także DMchemika i Giardia Lamblia ) w sprawie reakcji stęż. HNO3 z różnymi metalami ]:
Cu + 4HNO3 Cu(NO3)2 + 2NO2 + 2H2O
4Zn + 9HNO3 4Zn(NO3)2 + NH4OH + 2H2O
Wtedy rozwiązanie takiego zadania jest trochę bardziej kłopotliwe, gdyż miedź i cynk występują w różnych stosunkach molowych w stosunku do ilości moli kwasu azotowego.
Po tych wskazówkach spróbuj coś zaproponować od siebie, przynajmniej dla tej łatwiejszej wersji.
p.s. zauważyłem teraz, że zadanie jest przedpotopowe to raczej nie dostaniemy tu odpowiedzi., muszę sam to zrobić.
Przypuszczam, że autor zadania miał na myśli najłatwiejszą wersję jego rozwiązania oczekując reakcji:
Cu + 4HNO3 Cu(NO3)2 + 2NO2 + 2H2O
Zn + 4HNO3 Zn(NO3)2 + 2NO2 + 2H2O
Wtedy też rozwiązanie tego zadania jest względnie proste, gdyż miedź i cynk występują w tych samych stosunkach molowych w stosunku do ilości moli kwasu azotowego.
Jednakże zakładam reakcje bardziej złożone [ z uwagi na moje wcześniejsze opinie ( także DMchemika i Giardia Lamblia ) w sprawie reakcji stęż. HNO3 z różnymi metalami ]:
Cu + 4HNO3 Cu(NO3)2 + 2NO2 + 2H2O
4Zn + 9HNO3 4Zn(NO3)2 + NH4OH + 2H2O
Wtedy rozwiązanie takiego zadania jest trochę bardziej kłopotliwe, gdyż miedź i cynk występują w różnych stosunkach molowych w stosunku do ilości moli kwasu azotowego.
Po tych wskazówkach spróbuj coś zaproponować od siebie, przynajmniej dla tej łatwiejszej wersji.
p.s. zauważyłem teraz, że zadanie jest przedpotopowe to raczej nie dostaniemy tu odpowiedzi., muszę sam to zrobić.
- Wesoła Ameba
- Posty: 95
- Rejestracja: 7 kwie 2014, o 16:00
Re: Problematyczne zadania
Szybkość reakcji chemicznej 2 CO + O2=2CO2 przebiegającej w fazie gazowej można przedstawić równaniem kinetycznym v=C(CO)2xC(O2). W momencie rozpoczęcia
tej reakcji chemicznej stężenie CO=4mol/dm3 a stężenie O2 - 2,5 mol/dm3. Oblicz i podaj zależność między początkową szybkością reakcji chemicznej a szybkościa tej reakcji chemicznej od momentu, w którym stężenie tlenku węgla (II) osiągnie wartość 2mol/dm3
Czy mógłby ktoś rozwiązać i napisać co i jak? Będę wdzięczna.
tej reakcji chemicznej stężenie CO=4mol/dm3 a stężenie O2 - 2,5 mol/dm3. Oblicz i podaj zależność między początkową szybkością reakcji chemicznej a szybkościa tej reakcji chemicznej od momentu, w którym stężenie tlenku węgla (II) osiągnie wartość 2mol/dm3
Czy mógłby ktoś rozwiązać i napisać co i jak? Będę wdzięczna.
Re: Problematyczne zadania
Tez glowilam sie nas tym zadaniem ale jest pewien problem biorąc wersje łatwiejszą to juz przy obliczaniu masy cynku w próbce wychodzi go wiecej niz cała próbka no chyba ze ja cos złe liczę.Adax82 pisze:miczkaa,
Przypuszczam, że autor zadania miał na myśli najłatwiejszą wersję jego rozwiązania oczekując reakcji:
Cu + 4HNO3 Cu(NO3)2 + 2NO2 + 2H2O
Zn + 4HNO3 Zn(NO3)2 + 2NO2 + 2H2O
Wtedy też rozwiązanie tego zadania jest względnie proste, gdyż miedź i cynk występują w tych samych stosunkach molowych w stosunku do ilości moli kwasu azotowego.
Jednakże zakładam reakcje bardziej złożone [ z uwagi na moje wcześniejsze opinie ( także DMchemika i Giardia Lamblia ) w sprawie reakcji stęż. HNO3 z różnymi metalami ]:
Cu + 4HNO3 Cu(NO3)2 + 2NO2 + 2H2O
4Zn + 9HNO3 4Zn(NO3)2 + NH4OH + 2H2O
Wtedy rozwiązanie takiego zadania jest trochę bardziej kłopotliwe, gdyż miedź i cynk występują w różnych stosunkach molowych w stosunku do ilości moli kwasu azotowego.
Po tych wskazówkach spróbuj coś zaproponować od siebie, przynajmniej dla tej łatwiejszej wersji.
p.s. zauważyłem teraz, że zadanie jest przedpotopowe to raczej nie dostaniemy tu odpowiedzi., muszę sam to zrobić.
Re: Problematyczne zadania
Reptilia,
Robiłem to dla wersji łatwiejszej i bardziej skomplikowanej i werdykt jest ten sam. Przedstawię to do tzw. rozważenia. Moim zdaniem masz 100% racji.
Jednak sama treść zadania - w ujęciu pojęciowym - jest na tyle godna rozważenia, że warto ją przytoczyć oraz modyfikując pewne dane liczbowe podać dobrą odpowiedź.
p.s. udało mi się zrobić rzecz znacznie łatwiejszą: udowodnić dlaczego to zadanie posiada oczywiste błędy liczbowe uniemożliwiające otrzymania wyniku ( w zakresie dodatnich liczb rzeczywistych )
Jeszcze nie dokończyłem opracowania tego zadania do końca, ale widzę, że sentencja wyroku będzie: zadanie nie jest rozwiązywalne na gruncie liczb rzeczywistych dodatnich.Reptilia pisze:ale jest pewien problem biorąc wersje łatwiejszą to juz przy obliczaniu masy cynku w próbce wychodzi go wiecej niz cała próbka
Robiłem to dla wersji łatwiejszej i bardziej skomplikowanej i werdykt jest ten sam. Przedstawię to do tzw. rozważenia. Moim zdaniem masz 100% racji.
Jednak sama treść zadania - w ujęciu pojęciowym - jest na tyle godna rozważenia, że warto ją przytoczyć oraz modyfikując pewne dane liczbowe podać dobrą odpowiedź.
p.s. udało mi się zrobić rzecz znacznie łatwiejszą: udowodnić dlaczego to zadanie posiada oczywiste błędy liczbowe uniemożliwiające otrzymania wyniku ( w zakresie dodatnich liczb rzeczywistych )
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
-
problematyczne zadania z biologii
autor: psylocybina » 1 paź 2014, o 15:17 » w Arkusze maturalne z biologii - 0 Odpowiedzi
- 21475 Odsłony
-
Ostatni post autor: psylocybina
1 paź 2014, o 15:17
-
-
-
problematyczne zadania obliczeniowe
autor: hsaler » 2 mar 2018, o 11:54 » w Chemia w szkole i na studiach - 0 Odpowiedzi
- 7180 Odsłony
-
Ostatni post autor: hsaler
2 mar 2018, o 11:54
-
-
-
witowski 2015 problematyczne zadania
autor: bedziedobrzeXd » 24 lip 2015, o 15:18 » w Wspólna nauka do matury z biologii - 5 Odpowiedzi
- 8522 Odsłony
-
Ostatni post autor: atenuacja
27 lip 2015, o 14:20
-
-
-
Andrzej PERSONA : problematyczne zadania
autor: Medyk 300 » 18 lip 2015, o 13:28 » w Poprawa matury z biologii - 5 Odpowiedzi
- 8855 Odsłony
-
Ostatni post autor: pesel
26 lis 2015, o 12:37
-
-
- 4 Odpowiedzi
- 4629 Odsłony
-
Ostatni post autor: Biologis
27 mar 2017, o 22:05
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości