Problematyczne zadania

Przygotowanie do matury z chemii, rozwiązywanie zadań, pomoc w zrozumieniu reakcji chemicznych, arkusze maturalne z chemii
Awatar użytkownika
orsime
Posty: 133
Rejestracja: 26 lut 2010, o 23:28

Re: Problematyczne zadania

Post autor: orsime »

MnO4- + e MnO4 2- /x2
MnO2 + 4OH- MnO4 2- +2H2O +2e

nie można jak masz te drugie rownanie to piszesz sobie na początku tak:
MnO2 MnO4 2- + 2e
widzisz ze po prawej masz ladunek -4 wiec uzgadniasz po lewej jonami OH-. Pozniej patrzysz ze po prawej jest za malo tlenu i wodoru wiec uzgadniasz wodą.
Jak bedzie srodowisko kwasowe to wtedy mozna uzywac jonow H+ zeby uzgodnic rownanie
guanina
Posty: 335
Rejestracja: 28 sie 2010, o 15:22

Re: Problematyczne zadania

Post autor: guanina »

dzięki:P a jak doliczyć się stopnia utlenienia w takich związkach:
C6H2(NO2)3OH, C6H2(NH2)3OH jak to się robija bym napisał że w pierwszym ma IV /
Awatar użytkownika
orsime
Posty: 133
Rejestracja: 26 lut 2010, o 23:28

Re: Problematyczne zadania

Post autor: orsime »

ja tez mialam kiedys z tym problem, jaki stopien utlenienia maja te azoty. Weszlam na jakies forum no i jedni twierdzili ze V a drudzy ze III, jeszcze inni ze IV w zadaniach zawsze dobrze mi wychodzilo jak bralam +III a w -NH2 to po prostu z amoniaku -III
julijaa
Posty: 48
Rejestracja: 16 lip 2010, o 14:22

Re: Problematyczne zadania

Post autor: julijaa »

wooojt1 pisze:
julijaa pisze:hej
Jak się ustala liczbę monochloropochodnych ?
Nie ma na to jednej zasady. Musisz po prostu ocenić czy dane pozycje są równocenne czy nie. Jednym słowem czy nazwy powstających związków są takie same czy różne.
ok
a powiedzcie mi czemu aktywnosc rośnie w górę grupu np.fluorowców , a ich charakter zasadowy odwrotnie ?
Myślałam, że skoro aktywnosc rośnie w górę to silniej przyciągają elektrony i tym samym rośnie ich zasadowosc.
guanina
Posty: 335
Rejestracja: 28 sie 2010, o 15:22

Re: Problematyczne zadania

Post autor: guanina »

dlaczego Na nie moze byc uzyty jako protektor?
Awatar użytkownika
OlgaB
Posty: 523
Rejestracja: 1 lip 2010, o 18:31

Re: Problematyczne zadania

Post autor: OlgaB »

bo uprzywilejowane są reakcje tworzenia wodorotlenków? nie wiem.
julijaa
Posty: 48
Rejestracja: 16 lip 2010, o 14:22

Re: Problematyczne zadania

Post autor: julijaa »

juz ogarniam ta zasadowosczacmienie jakies


wydaje mi sie, że Na nie może, bo gwałtownie reaguje z woda i by sie ta ochrona nam odrazu popsuła ?
wooojt1
Posty: 355
Rejestracja: 12 mar 2009, o 09:59

Re: Problematyczne zadania

Post autor: wooojt1 »

ok
a powiedzcie mi czemu aktywnosc rośnie w górę grupu np.fluorowców , a ich charakter zasadowy odwrotnie ?
Myślałam, że skoro aktywnosc rośnie w górę to silniej przyciągają elektrony i tym samym rośnie ich zasadowosc.
Dlatego , że w dół rośnie charakter kwasowy kwasów fluorowców. Zauważ, że im mocniejszy kwas tym bardziej dysocjuje więc łatwiej oddać mu proton. Wraz ze wzrostem liczby atomowej fluorowców rośnie ich promień więc coraz łatwiej oddać im elektron którym wiążą się z wodorem, więc łatwiej oddać im wodór, tym samym ich charakter kwasowy wzrasta.Skoro właściwości kwasowe wzrastają to zasadowe maleją.
Awatar użytkownika
metioninaa
Posty: 224
Rejestracja: 12 sie 2009, o 14:32

Re: Problematyczne zadania

Post autor: metioninaa »

W okresie II układu okresowego pierwiastków wraz ze WZROSTEM liczby atomowej:

energia jonizacji : MALEJE
promień atomowy : ROŚNIE
powinowactwo e- : MALEJE

Czy mógłby ktoś to zweryfikować? Zadanie ze zbioru Witowskiego w odpowiedziach jest na odwrót ale w tym zbiorze jest pełno błędów więc nie jestem co do tego przekonana.

Z góry dzięki
wooojt1
Posty: 355
Rejestracja: 12 mar 2009, o 09:59

Re: Problematyczne zadania

Post autor: wooojt1 »

To co napisałaś prawdziwe jest dla drugiej grupy. Dla drugiego okresu jest odwrotnie.
Awatar użytkownika
Piotr_gd2
Posty: 91
Rejestracja: 26 paź 2009, o 20:13

Re: Problematyczne zadania

Post autor: Piotr_gd2 »

I dobrze jest.

Energia jonizacji - rośnie - bo pozostaje taka sama liczba powłok, a zwiększa się dodatni ładunek jądra, stąd elektrony sa mocniej przyciagane przez jadro i trzeba dodac wiecej en by oderwac elektron.

Promien - maleje - j/w - el. mocniej przyciągane - mniejszy promień (ma ktoś na to jakieś szczegolowe wytlumaczenie ?)

Powinowactwo - tutaj to nie wiem, ale zawsze daje tak samo jak en.jonizacji
Awatar użytkownika
metioninaa
Posty: 224
Rejestracja: 12 sie 2009, o 14:32

Re: Problematyczne zadania

Post autor: metioninaa »

wooojt1 faktycznie! dzięki za spostrzeżenie cały czas byłam przekonana, że chodzi o 2 grupę i w oparciu o nią udzielałam odpowiedzi.

czytanie ze zrozumieniem.
gercio

Re: Problematyczne zadania

Post autor: gercio »

Zadanie
Stopień dysocjacji jednowodorotlenowej zasady w 0,01-molowym roztworze wynosi 1%. Oblicz [H+], [OH–], pH, pOH tego roztworu oraz stałą dysocjacji zasady.

Jak obliczyć stężenie [H+]?
Zablokowany
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości