Problematyczne zadania
Re: Problematyczne zadania
Z teoretycznego punktu widzenia można dawać jony OH- do bilansu, bo i tak się skrócą z jonami H+ tworząc wodę. Jest to jednak nielogiczne i w kluczu tym bardziej takiej odpowiedzi być nie powinno.
Re: Problematyczne zadania
Czyli jesli moja odpowiedź jest taka jak pesela, to spokojnie mogę sobie dać za to zadanie punkt?lukasz471 pisze:Z teoretycznego punktu widzenia można dawać jony OH- do bilansu, bo i tak się skrócą z jonami H+ tworząc wodę. Jest to jednak nielogiczne i w kluczu tym bardziej takiej odpowiedzi być nie powinno.
Re: Problematyczne zadania
Oczywiście że możesz. Szansa, że pesel zrobił jakiś błąd jest jedynie teoretyczna. Swoją drogą kto układa takie trefne klucze i skąd jest to zadanie?
Re: Problematyczne zadania
OKE Poznań styczeń 2015, zadanie 26lukasz471 pisze:Oczywiście że możesz. Szansa, że pesel zrobił jakiś błąd jest jedynie teoretyczna. Swoją drogą kto układa takie trefne klucze i skąd jest to zadanie?
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 15 kwie 2016, o 19:37
Re: Problematyczne zadania
Dlaczego atom centralny cząsteczki tlenku azotu(IV) nie posiada wolnej pary elektronowej? Tak jest w odpowiedziach do matury próbnej Uniwersytetu Przyrodniczego Lublin 2017.
Re: Problematyczne zadania
Ma tylko jeden wolny elektron, a to nie para. Jest rodnikiem.
Dopełnienie do 100 znaków, Dopełnienie do 100 znaków, Dopełnienie do 100 znaków (kto to wymyślił, że post musi mieć minimum 100 znaków?)
Dopełnienie do 100 znaków, Dopełnienie do 100 znaków, Dopełnienie do 100 znaków (kto to wymyślił, że post musi mieć minimum 100 znaków?)
Re: Problematyczne zadania
Wypadałoby wiedzieć, że NO i NO2 są rodnikami. Z tego np powodu, NO pomimo posiadania obojętnego charakteru chemicznego, jest bardzo reaktywny. Wszystkie rodniki są reaktywne chemicznie.meridon123 pisze:Dlaczego atom centralny cząsteczki tlenku azotu(IV) nie posiada wolnej pary elektronowej? Tak jest w odpowiedziach do matury próbnej Uniwersytetu Przyrodniczego Lublin 2017.
Re: Problematyczne zadania
"podczas elektrolizy na katodzie w pierwszej kolejności redukcji ulegają kationy metali ciężkich o wyższym potencjale od glinu czyli glin już nie będzie się wydzielał tylko wodór, tak?
Re: Problematyczne zadania
To jest takie uproszczenie licealne. To co się wydzieli na katodzie zależy od warunków: przyłożonego natężenia, napięcia, temperatury. Glin przy sprzyjających warunkach też może się wydzielić. Ty jednak tego nie musisz wiedzieć. Na maturze dawane są przykłady sztampowe, czyli dawane są sole metali szlachetnych (Ag+, Cu2+) itd. W każdym innym przypadku oni Ci sami w tekście wprowadzającym napiszą co się wydziela na katodzie (jeżeli dadzą jakiś metal po potencjale pomiędzy wodorem a glinem).moso pisze:"podczas elektrolizy na katodzie w pierwszej kolejności redukcji ulegają kationy metali ciężkich o wyższym potencjale od glinu czyli glin już nie będzie się wydzielał tylko wodór, tak?
Re: Problematyczne zadania
1) Czy stopień utlenienia siarki w tiolach wynosi -II?
2) Czy rzędowość poniższego karbokationu jest równa 0?
2) Czy rzędowość poniższego karbokationu jest równa 0?
Ostatnio zmieniony 5 maja 2017, o 23:11 przez Liam, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Problematyczne zadania
A skąd to wziąłeś? Dla przykładu mamy metanotiol o wzorze CH3SH. Siarka łączy się z wodorem i z węglem. Od wodoru siarka ma wyższą elektroujemność, dlatego zyskuje ładunek -I. Jednakże węgiel ma tą samą elektroujemność co siarka, więc tutaj ładunki pozostaną bez zmian. Ostatecznie siarka ma -I.Liam pisze: 1) Czy stopień utlenienia siarki w tiolach wynosi -II?
Re: Problematyczne zadania
Nigdzie nie mogłem tego znaleźć i ostatecznie dwa źródła wskazały mi -II.
oraz
Kod: Zaznacz cały
chem.libretexts.org/Core/Organic_Chemistry/Thiols_and_Sulfides/Thiols_and_Sulfides
Kod: Zaznacz cały
books.google.be/books?id=IZCaBQAAQBAJ&rintsec=frontcover&dq=isbn:9401789533&hl=pl&sa=X&ved=0ahUKEwjS1eqk4tnTAhWEtRQKHUoIBw0Q6AEIJjAA#v=onepage&q&f=false
Ostatnio zmieniony 5 maja 2017, o 23:33 przez Liam, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Problematyczne zadania
Siarka ma taką samą elektroujemność jak węgiel, natomiast z tych grafów wynika, jakby mimo wszystko miała od węgla większą elektroujemność i zabierała mu elektron. Możliwe, że zachodzi jakiś efekt o którym nie pamiętam. Dla przykładu masz R-S-S-R. Siarka ma taką samą elektroujemność, więc między siarkami nic się nie dzieje. Natomiast od węgla zabiera elektron więc ma -I. O takich związkach z siarką wiedzieć na maturze nie musisz. Wypadałoby natomiast wiedzieć jak wygląda sprawa stopnia dla azotu w aminach, amidach, nitrozwiązkach.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
-
problematyczne zadania z biologii
autor: psylocybina » 1 paź 2014, o 15:17 » w Arkusze maturalne z biologii - 0 Odpowiedzi
- 21428 Odsłony
-
Ostatni post autor: psylocybina
1 paź 2014, o 15:17
-
-
-
problematyczne zadania obliczeniowe
autor: hsaler » 2 mar 2018, o 11:54 » w Chemia w szkole i na studiach - 0 Odpowiedzi
- 7136 Odsłony
-
Ostatni post autor: hsaler
2 mar 2018, o 11:54
-
-
-
witowski 2015 problematyczne zadania
autor: bedziedobrzeXd » 24 lip 2015, o 15:18 » w Wspólna nauka do matury z biologii - 5 Odpowiedzi
- 8490 Odsłony
-
Ostatni post autor: atenuacja
27 lip 2015, o 14:20
-
-
-
Andrzej PERSONA : problematyczne zadania
autor: Medyk 300 » 18 lip 2015, o 13:28 » w Poprawa matury z biologii - 5 Odpowiedzi
- 8789 Odsłony
-
Ostatni post autor: pesel
26 lis 2015, o 12:37
-
-
- 4 Odpowiedzi
- 4594 Odsłony
-
Ostatni post autor: Biologis
27 mar 2017, o 22:05
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości