Przedmioty przedkliniczne

Porady jak się dostać na medycynę, na kierunek lekarski. Wykaz punktów na poszczególnych uczelniach. Materiały do nauki, testy. Wzajemna pomoc w nauce.
MusTTanG
Posty: 20
Rejestracja: 6 lis 2014, o 21:33

Przedmioty przedkliniczne

Post autor: MusTTanG »

Witam, jestem studentem 1 roku kierunku lekarskiego. Nauki dużo wiadomo, anatomia, histologia, parazytologia. Pytanie krótkie, do starszych kolegów: które z przedmiotów przedklinicznych naprawdę się przydają? Nauka ich ma sens i brak rozeznania w temacie będzie miało negatywne daleko idące skutki. W jakimś tam stopniu na pewno wszystkie (no dobra, nie wszystkie), ale czy są jakieś na których warto bardziej się skupić, tj nie uczyć się tylko na zal. a żeby naprawdę ogarniać. Wydaje mi się że fizjo i farma- z pewnością. Tak samo wszelkie pato-
Ale anatomia, histologia i (później) biochemia - jak to jest z nimi. Pomijając to ile bede pamiętał po 2,3,4latach.
wum2013
Posty: 68
Rejestracja: 17 paź 2014, o 20:33

Re: Przedmioty przedkliniczne

Post autor: wum2013 »

farma, fizjo, patofizjo bardzo przydatne
MusTTanG
Posty: 20
Rejestracja: 6 lis 2014, o 21:33

Re: Przedmioty przedkliniczne

Post autor: MusTTanG »

Zatem przedmioty niejako czynnościowe, jak myślałem : ) a te ww? Zmory kotów-pierwszaków?
Awatar użytkownika
Mårran
Posty: 3873
Rejestracja: 8 kwie 2008, o 19:17

Re: Przedmioty przedkliniczne

Post autor: Mårran »

Z anatki pamiętać takie duże, podstawowe rzeczy, jakieś większe mięśnie, tętnice. Fizjo przydatna, chociaż też nie cała i bez szczegółów. Farma tylko ogólnie leki, przeciwwskazania, działania niepożądane. Bioszka - mało, pamiętać grube rzeczy.
Pani Buka
randomlogin
Posty: 3779
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 12:11

Re: Przedmioty przedkliniczne

Post autor: randomlogin »