Ptica do identyfikacji (troche OT, bo bez zdjecia)

Fotograficzne zagadki przyrodnicze. Dodawaj zachęcające zdjęcia przyrodnicze do forum i zadaj merytoryczne pytanie do dyskusji
randomlogin
Posty: 3779
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 12:11

Ptica do identyfikacji (troche OT, bo bez zdjecia)

Post autor: randomlogin »

Jestem laikiem w dziedzinie, wiec od razu prosze o wybaczenie nomenklatury rodem z przedszkola.

Niestety aparat zostal w domu (jak zwykle, kiedy by sie przydal), wiec pozostaje opis. Widzialem w zasadzie tylko podwozie - uwage przykul rdzawy/czerwony/brazowy brzuch. Ogon biały z czarnymi koncowkami. I hmm. nie wiem, czy to jakkolwiek pomocne, ale wydal mi sie malo rozlozysty, tzn. tworzyl dosc ostry kat. Skrzydla trudne do okreslenia, patrzylem pod slonce, ale ciemne - podejrzewam, ze czarne/ciemnobrazowe. Rozmiar. Nie wiem. Ale spore to bylo jak na miejskie ptaki. Strzelalbym w 0,7m rozpietosci, ale z bardzo duzym marginesem bledu.

Probowalem sam szukac. Po ubarwieniu pasowal mi gil, ale primo. za maly i za gruby. Secudno - w miescie? Zaraz obok sporego skrzyzowania? Tertio. No wlasnie, to co spowodowalo, ze zainteresowalem sie tym ptakiem - doslownie wisial w powietrzu nad kawalkiem zieleni oddzielajacej najblizsze osiedle od wspomnianego ruchliwego skrzyzowania. Wydladalo na to, ze ustawial sie pod wiatr i wykorzystywal go do pozostawania w jednym miejscu w sobie tylko znanym celu - przez jakas minute wisial w miejscu ciagle pracujac skrzydlami, po czym przelacial nad skrzyzowaniem, znowu na chwile zawisl, potem usiadl na billboardzie i odlecial.


Wiecej nie pamietam. Podejrzewam, ze odpowiedz jest w stylu wrobel, i takie rozpisywanie sie nie bylo potrzebne, ale ja sam nie mam pojecia jak sie zabrac za identyfikacje. Licze, ze ktos bedzie w stanie pomoc.
WojtekB
Posty: 2241
Rejestracja: 31 sie 2007, o 08:17

Re: Ptica do identyfikacji (troche OT, bo bez zdjecia)

Post autor: WojtekB »