Przyrodnicze forum dyskusyjne Biolog.pl




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 156 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 kwi 2008, o 15:26 
Offline
Moderator w spoczynku
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2006, o 16:29
Posty: 1982
Lokalizacja: land of the shadows
Płeć: Mężczyzna
Cytuj:
Możliwe też, że do opisanego efektu leczniczego oprócz wysuszania krosty trądzika przyczynia się zawarty w paście olejek miętowy czy eukaliptusowy, które mają silnie bakteriobójcze działanie.


Silene? Zawłaszcza w takim steżeniu jak w paście.
Nie jestem przeciwny ziołoterapii, ale polecałbym ją własnie jako wspomagającą. Jesli nie pomaga Ci silny antybiotyk, to bratek raczej też nie.

Olejek mietowy poza tym to raczej ma lekkie działanie p/grzybicze niż bakteriobójcze. Ew. w odpowiednim stęzeniu.

Co do preparatów na blizny był juz odpowiedni temat i porady prosze tam szukać.

Jeśli zas chodzi o Ivostin to także polecam. Nie alergizuje i podłoże jest bardzo przyjazne dla skóry. Ja używam zelu do mycia twarzy Purritin i jestem zadowolony z efektu, a także mam bardzo wrazliwa cerę.


Góra
  
 
PostNapisane: 3 maja 2008, o 17:41 
Offline

Dołączył(a): 18 lut 2008, o 22:23
Posty: 28
Lokalizacja: krasnystaw
Płeć: brak
ja nie jem białego pieczywa , zdrowo się odzywiam i mam o wiele lepsza cerę niż wczesniej


Góra
  
 
PostNapisane: 10 lip 2008, o 13:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lip 2008, o 13:38
Posty: 190
Lokalizacja: Ostrowiec ;)
Płeć: Kobieta
po pierwsze odradzam picie ziółek przed konsultacją z lekarzem tym bardziej jeżeli bierzemy jakieś leki na receptę - u mnie się to skończyło szpitalem :/
aktualnie biore Aknenormin 20-tke, do konca leczenia zostały mi dwa opakowania, lek rewelacja, na twarzy nie ma juz nic :)

P.S. Lekarz przepisuje to tylko gdy ma się doczynienie z na prawdę ciężkim trądzikiem, ja miałam z tym problem od 12-roku życia, nic nie pomagało (łącznie z autoszczepionkami, dietami, kosmetykami, antybiotykami itd...)a teraz jest w końcu normalnie :)


Góra
  
 
PostNapisane: 10 lip 2008, o 21:40 
Offline
Moderator w spoczynku

Dołączył(a): 3 lut 2007, o 15:50
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Ja słyszałem, że witamina PP działa korzystnie na skórę i również zwalcza trądzik.


Góra
  
 
PostNapisane: 12 lip 2008, o 23:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 10:14
Posty: 373
Lokalizacja: PAM
Płeć: brak
a ja jestem za naturoterapią, zielarstwem i innym szalrataństwem :P na lato polecam jeść dużo marchewki i pomidora, a twarz przemywać tonikiem z soku arbuza ;)


Góra
  
 
PostNapisane: 14 lip 2008, o 10:23 
Offline
Moderator w spoczynku
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2006, o 16:29
Posty: 1982
Lokalizacja: land of the shadows
Płeć: Mężczyzna
dingbat napisał(a):
marchewki i pomidora

Może Dr. Housa ktoś oglądał?? Nie nalezy przesadzać z niczym, a marchewka w ilosci nadmiernej przysporzy wam nieciekawego koloru skóry.


Góra
  
 
PostNapisane: 15 lip 2008, o 18:55 
Offline

Dołączył(a): 31 lip 2007, o 19:48
Posty: 76
Lokalizacja: silesia
Płeć: brak
Ja z trądzikiem walczę od kilku lat.
Około 5 lata temu miałam bardzo silny trądzik, który został wyleczony niemal w 100% przez cudowną panią dermatolog za pomocą antybiotyku (nie pamiętam nazwy), Borasolu i płynu na bazie spirytusu.

Niestety w zeszłym roku zaczęło się znowu- początkowo łagodnie, a potem było tylko gorzej.
Poszłam do innego dermatologa, bo tamta pani doktor zaczęła przyjmować tylko prywatnie. Brałam od pażdziernika do grudnia Unidox- najpierw 2 a potem 1 tabletkę dziennie. Do tego Differin i jeszcze jakaś inna maść, które nie dość, że były drogie, to jeszcze uczulały mnie strasznie. Wypryski znowu się pojawiły.

W końcu poszłam prywatnie do poprzedniej pani dermatolog. Dostałam swój spirytusik, no i oczywiście antybiotyk- Tetralysal. Biorę go ponad miesiąc a jeszcze kolejny miesiąc przede mną. Początkowo brałam aż 4 tabletki dziennie, ale zeszłam do 2.
Wiem, że antybiotyk niszczy mój żołądek, ale to naprawdę straszne patrzeć w lustro jak się ma pełno wyprysków :( Bardzo źle się z tym czułam. Teraz jest dużo lepiej, zaczynam znowu lubić swoją skórę. Ale co będzie jak odstawię antybiotyk :(


Góra
  
 
PostNapisane: 15 lip 2008, o 22:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2006, o 19:25
Posty: 277
Lokalizacja: Cz-wa/AGH
Płeć: brak
Kasia989 napisał(a):
antybiotyk- Tetralysal
ja po 3 miesiacach po tych tabletkach skonczylam jedzac kaszki dla dzieci bo nic innego nie moglam. Bolał mnie zoladek. A po odstawieniu tabletek wszystko wrocilo do punktu wyjscia. Ale faktem jest ze ja nie mialam jakiegos koszmarnego stanu skóry przed rozpoczeciem antybiotyku.


Góra
  
 
PostNapisane: 15 lip 2008, o 22:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lip 2008, o 13:38
Posty: 190
Lokalizacja: Ostrowiec ;)
Płeć: Kobieta
ehh tez mam złe wspomnienia z Tertracykliną :/ ja brałam tego na poczatku 8 dziennie (tylko nie w tetrarysalu tylko jako czystą tetracyklinę), trądzik 2 miechy po odstawieniu wrócił, Unidox też brałam bez skutku.
Wszyscym którzy maja problem z ostrym i uporczywym trądzikiem naprawdę polecam Aknenormin (pod inną nazwą Izotec albo dawny Roacutanne firmy Roche bodajże)- pytajcie swoich lekarzy :) skuteczny jak nic


Góra
  
 
PostNapisane: 15 lip 2008, o 23:24 
Offline
Moderator w spoczynku
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2006, o 16:29
Posty: 1982
Lokalizacja: land of the shadows
Płeć: Mężczyzna
kuskus napisał(a):
skuteczny jak nic

Działa na jednych niekoniecznie na drugich. Trądzik to nie jest jedno schorzenie skóry, ale niekeidy bardzo wiele złożonych chorób i zakarzeń zarówno bakteryjnych, jak i grzybiczych. nawet dermatolog nie zawsze jest w stanie dobrac skuteczna metodę. A samemu metoda prób i błędów, bez badań skóry mozna sobie najczęciej jedynie zaszkodzić.

Ech.. który ja to juz raz pisze..


Góra
  
 
PostNapisane: 16 lip 2008, o 11:13 
Offline

Dołączył(a): 27 mar 2007, o 20:53
Posty: 266
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: brak
Stosował może ktoś Curacne ? Mi właśnie zostal przepisany po bez skutecznej walce innymi środkami (po odstawieniu wszystko wracało).Jak narazie spotkałem się jedynie z pozytywnymi opiniami jednak mówi się tez o skutkach ubocznych (najczęściej jedynie o wysuszonych ustach).Miał ktoś styczność z tym lekiem ?


Góra
  
 
PostNapisane: 16 lip 2008, o 11:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lip 2008, o 13:38
Posty: 190
Lokalizacja: Ostrowiec ;)
Płeć: Kobieta
tin napisał(a):
kuskus napisał(a):
skuteczny jak nic

Działa na jednych niekoniecznie na drugich. Trądzik to nie jest jedno schorzenie skóry, ale niekeidy bardzo wiele złożonych chorób i zakarzeń zarówno bakteryjnych, jak i grzybiczych. nawet dermatolog nie zawsze jest w stanie dobrac skuteczna metodę. A samemu metoda prób i błędów, bez badań skóry mozna sobie najczęciej jedynie zaszkodzić.

Ech.. który ja to juz raz pisze..


1. Aknenormin( Izotec czy Roacutanne) to nie jest antybiotyk tylko lek oparty na Izotretynoinie ( czy jakoś tak :P ), czyli z tego co pamiętam dużej dawki syntetycznej wit. A albo jakiejś jej pochodnej...
2. Jeżeli po wymazie stwierdza się obecność propionobacterium Acnes jakiegokolwiek typu to Ankenormin ZAWSZE DZIAŁA, ponieważ nie oddziaływuje na bakterie ale na skóre - powoduje zredukowanie gruczołów łojowych
3. Zgadzam się, że trądzik może być spowodowany innymi bakteriami, choćby gronkowcami, ale wtedy normalny lekarz zleca wymaz i antybiogram na podstawie którego stosuje sie antybiotyki
4. Rzadko, który lekarz stosuje inną metodę niż prób i błędów... niestety ale dermatolodzy tak właśnie podchodzą do trądziku

[ Dodano: Sro Lip 16, 2008 11:31 ]
Ramone napisał(a):
Stosował może ktoś Curacne ? Mi właśnie zostal przepisany po bez skutecznej walce innymi środkami (po odstawieniu wszystko wracało).Jak narazie spotkałem się jedynie z pozytywnymi opiniami jednak mówi się tez o skutkach ubocznych (najczęściej jedynie o wysuszonych ustach).Miał ktoś styczność z tym lekiem ?


curacne również jest oparty na Izotretynoinie więc to to samo co biorę od 4 miesięcy.
Przygotuj się na spękane wargi, kąciki ust, wysuszone błony sluzowe(będziecie Ci się chciało pić), światłowstręt, skłonnośc do siniaków, nadwrażliwość skóry.
Na początku trądzik się nasila, po miesiącu już są pierwsze efekty. Występuje też zmęczenie, bądź rozdrażnienie i pewnie lekarz Cię o tym poinformował. Pamiętaj o diecie, mało tłuszczu bo po leku skacze cholesterol...
jak masz jeszcze jakieś pytania chętnie odpowiem.
O trądziku wiem naprawdę sporo bo leczyło mnie chyba z 5 lekarzy od 12 roku zycia :/


Góra
  
 
PostNapisane: 16 lip 2008, o 14:14 
Offline

Dołączył(a): 31 lip 2007, o 19:48
Posty: 76
Lokalizacja: silesia
Płeć: brak
Eklerka napisał(a):
Kasia989 napisał(a):
antybiotyk- Tetralysal
ja po 3 miesiacach po tych tabletkach skonczylam jedzac kaszki dla dzieci bo nic innego nie moglam. Bolał mnie zoladek. A po odstawieniu tabletek wszystko wrocilo do punktu wyjscia. Ale faktem jest ze ja nie mialam jakiegos koszmarnego stanu skóry przed rozpoczeciem antybiotyku.

Mam nadzieję, że mój żołądek jakoś to przetrzyma. W końcu to już moja trzecia kuracja antybiotykowa i jak dotąd wszystko było ok.
Ciekawe co moja pani dermatolog wymyśli, jak po odstawieniu antybiotyku znowu pojawią się wypryski... Oby miała jakieś specjalne sposoby dla opornych trądzików :) Może zapytam, czy wymaz w czymś pomoże, choć głupio udawać, że jest się mądrzejszym od lekarza..


Góra
  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 156 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Następna strona