Zadania maturalne - odpowiedz i zadaj kolejne!
Re: Zadania maturalne - odpowiedz i zadaj kolejne!
szopraczek, Nie jest to żyworodność.
Bakterie Gram-ujemne posiadają dodatkową zewnętrzną błonę komórkową, która w pierwszej kolejności ulega strawieniu przez lizozym dzięki czemu zwiększa się wrażliwość na jego działanie. W przypadku bakterii Gram-dodatnich brak jest zewnętrznej błony komórkowej dlatego są bardziej wrażliwe na działanie lizozymu.
Płazy posiadają ucho środkowe i ucho wewnętrzne. Natomiast u ryb występuje jedynie ucho wewnętrzne. Wyjaśnij dlaczego mimo braku ucha środkowego, ryby dobrze odbierają dźwięki z otoczenia.
Bakterie Gram-ujemne posiadają dodatkową zewnętrzną błonę komórkową, która w pierwszej kolejności ulega strawieniu przez lizozym dzięki czemu zwiększa się wrażliwość na jego działanie. W przypadku bakterii Gram-dodatnich brak jest zewnętrznej błony komórkowej dlatego są bardziej wrażliwe na działanie lizozymu.
Płazy posiadają ucho środkowe i ucho wewnętrzne. Natomiast u ryb występuje jedynie ucho wewnętrzne. Wyjaśnij dlaczego mimo braku ucha środkowego, ryby dobrze odbierają dźwięki z otoczenia.
Re: Zadania maturalne - odpowiedz i zadaj kolejne!
Kod: Zaznacz cały
Zmierzono liczbę oddechów w ciągu minuty u różnych gatunków ptaków.
- kanarek 96-120
-kaczka domowa 60-70
- gołąb 25-30,
- kura 18-31,
Wskaż przyczynę różnicy częstości oddechów u wymienionych ptaków.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 27 lis 2015, o 15:17
Re: Zadania maturalne - odpowiedz i zadaj kolejne!
Częstość oddechów u wymienionych ptaków zależy od intensywności ich trybu życia. Te które zużywają najwięcej energii np. do latania potrzebują najwięcej tlenu, a te które zużywają mniej energii i prowadzą spokojniejszy tryb życia potrzebują mniej energii, co wiąże się z mniejszą ilością pobieranego tlenu podczas oddychania.
Jednak nie jestem w 100% pewna tej odpowiedzi.
Wyjaśnij, dlaczego diploidalny sporofit jest bardziej żywotny, niż haploidalny gametofit.
Jednak nie jestem w 100% pewna tej odpowiedzi.
Wyjaśnij, dlaczego diploidalny sporofit jest bardziej żywotny, niż haploidalny gametofit.
Re: Zadania maturalne - odpowiedz i zadaj kolejne!
Myślę, że chodzi o to, iż haploidalny gametofit ma większą szansę na ujawnienie się niekorzystnych mutacji recesywnych. U osobnika, który ma 2 allele: 1 dominujący i 1 recesywny efekt nie będzie tak szkodliwy, jak u osobnika z samym allelem recesywnym. Obecność niekorzystnych genów recesywnych negatywnie wpływa na żywotność rośliny.
Uzasadnij, jaki związek ma przenikanie mocznika z krwi do żwacza u zwierząt przeżuwających z dostarczeniem odpowiednich ilości azotu dla ich organizmu.
Uzasadnij, jaki związek ma przenikanie mocznika z krwi do żwacza u zwierząt przeżuwających z dostarczeniem odpowiednich ilości azotu dla ich organizmu.
Re: Zadania maturalne - odpowiedz i zadaj kolejne!
dzięki temu do układu pokarmowego dostaje sie azot , który jest głownym pożywieniem dla żyjących tam bakterii biorących udział w trawieniu celulozy.
wymień i opisz w jaki sposob bakterie biorą udzial w obiegu atmosferycznym azotu, co najmniej 2 przykłady.
wymień i opisz w jaki sposob bakterie biorą udzial w obiegu atmosferycznym azotu, co najmniej 2 przykłady.
Re: Zadania maturalne - odpowiedz i zadaj kolejne!
Mam pytanie: jak nazywa się proces zapewniający największy przyrost masy organicznej na świecie?
Re: Zadania maturalne - odpowiedz i zadaj kolejne!
-bakterie brodawkowe żyjące w symbiozie z roślinami motylkowymi wiążą azot atmosferyczny przekształcając azot cząsteczkowy w związki przyswajalne dla roślin.
- Nitrosomonas przekształcają amoniak do azotanów(III) i nitrobacter przekształcają azotany(III) do azotanów (V), które mogą być przyswajalne dla roślin.
- denitryfikacja: azot cząsteczkowy uwalniany jest do atmosfery.
Warunki w środowisku wodnym znacznie różnią się od środowiska lądowego. Jakie trudności związane z warunkami środowiska lądowego napotkały rośliny, które wyszły na ląd i jakie w związku z tym wykształciły przystosowania? (minimum 4)
- Nitrosomonas przekształcają amoniak do azotanów(III) i nitrobacter przekształcają azotany(III) do azotanów (V), które mogą być przyswajalne dla roślin.
- denitryfikacja: azot cząsteczkowy uwalniany jest do atmosfery.
Może fotosynteza?amartisia pisze:Mam pytanie: jak nazywa się proces zapewniający największy przyrost masy organicznej na świecie?
Warunki w środowisku wodnym znacznie różnią się od środowiska lądowego. Jakie trudności związane z warunkami środowiska lądowego napotkały rośliny, które wyszły na ląd i jakie w związku z tym wykształciły przystosowania? (minimum 4)
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 29 lis 2015, o 21:15
Re: Zadania maturalne - odpowiedz i zadaj kolejne!
-Ograniczony dostęp do wody i soli mineralnych-wykształcenie systemu korzeniowego, tkanek przewodzących
-niska zawartość dwutlenku węgla-wytworzenie aparatów szparkowych i dużej liczby liści
-mała gęstość powietrza, działanie wiatru-dobrze rozwinięty system korzeniowy, wykształcenie tkanek wzmacniających
-wahania temperatury-wykształcenie tkanek okrywających
Wyjaśnij jaką funkcję w przepływie krwi przez naczynia żylne pełnią znajdujące się w nich zastawki. Wyjaśnij dlaczego długotrwała praca, której towarzyszy stałe napięcie mięsni kończyn dolnych np. wielogodzinne stanie w jednym miejscu, może być przyczyną powstawania żylaków.
-niska zawartość dwutlenku węgla-wytworzenie aparatów szparkowych i dużej liczby liści
-mała gęstość powietrza, działanie wiatru-dobrze rozwinięty system korzeniowy, wykształcenie tkanek wzmacniających
-wahania temperatury-wykształcenie tkanek okrywających
Wyjaśnij jaką funkcję w przepływie krwi przez naczynia żylne pełnią znajdujące się w nich zastawki. Wyjaśnij dlaczego długotrwała praca, której towarzyszy stałe napięcie mięsni kończyn dolnych np. wielogodzinne stanie w jednym miejscu, może być przyczyną powstawania żylaków.
Re: Zadania maturalne - odpowiedz i zadaj kolejne!
Zastawki zapobiegają cofaniu się krwi. Długotrwałe stanie w jednym miejscu powoduje, że utrudniony jest przepływ krwi, dlatego powstają żylaki.
Wymień rodzaje granulocytów oraz ich funkcje.
Wymień rodzaje granulocytów oraz ich funkcje.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 29 lis 2015, o 21:15
Re: Zadania maturalne - odpowiedz i zadaj kolejne!
[quote="kinga1505"]Zastawki zapobiegają cofaniu się krwi.
Niestety gdy napisałam tak na maturze nie zostało mi to uznane, ponieważ jest to niepełna odpowiedź
Granulocyty:
-obojętnochłonne(neutrofile)-usuwają bakterie, wirusy i zarażone komórki na drodze fagocytozy
-zasadochłonne(bazofile)- biorą udział w reakcjach alergicznych i zapalnych
-kwasochłonne(eozynofile)-niszczą bakterie i niektóre pasożyty
Niestety gdy napisałam tak na maturze nie zostało mi to uznane, ponieważ jest to niepełna odpowiedź
Granulocyty:
-obojętnochłonne(neutrofile)-usuwają bakterie, wirusy i zarażone komórki na drodze fagocytozy
-zasadochłonne(bazofile)- biorą udział w reakcjach alergicznych i zapalnych
-kwasochłonne(eozynofile)-niszczą bakterie i niektóre pasożyty
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 29 lis 2015, o 21:15
Re: Zadania maturalne - odpowiedz i zadaj kolejne!
Wyjaśnij dlaczego renifery żyjące na niektórych obszarach włączają do swojej podstawowej diety także poroża innych osobników.
Re: Zadania maturalne - odpowiedz i zadaj kolejne!
To może: Zastawki zapobiegają cofaniu się krwi w naczyniach żylnych, którymi płynie krew z tkanek ciała (człowieka?) do serca. Krew dzięki temu może docierać do serca mimo niskiego ciśnienia panującego w żyłach, wbrew sile grawitacji.szopraczek pisze:Niestety gdy napisałam tak na maturze nie zostało mi to uznane, ponieważ jest to niepełna odpowiedźkinga1505 pisze:Zastawki zapobiegają cofaniu się krwi.
Zupełnie nie mam pomysłu, jak to doprecyzować Prosiłabym o poprawę.
Re: Zadania maturalne - odpowiedz i zadaj kolejne!
Czyżby chodziło o uzupełnienie potrzebnych składników, takich jak wapń i fosfor? Naprawdę starałam się znaleźć coś na ten temat, ale nie udało się. Jeżeli odpowiedź wymaga poprawy to o nią proszę Pszopraczek pisze:Wyjaśnij dlaczego renifery żyjące na niektórych obszarach włączają do swojej podstawowej diety także poroża innych osobników.
Tymczasem ode mnie:
Hmm. Na zachętę może coś dla przedszkolaka", jak to mówi moja psorka
Zatem: Podaj dwie cechy odróżniające komórkę roślinną od komórki grzyba.
Mam nadzieję, że ruszymy z miejsca, hm? Maturka coraz bliżej.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 5 Odpowiedzi
- 13050 Odsłony
-
Ostatni post autor: Giardia Lamblia
25 kwie 2014, o 16:14
-
- 1 Odpowiedzi
- 5573 Odsłony
-
Ostatni post autor: thegreentops
6 maja 2015, o 11:23
-
- 2 Odpowiedzi
- 1775 Odsłony
-
Ostatni post autor: cordis
5 maja 2014, o 20:22
-
-
zadania maturalne, fotosynteza, chemosynteza
autor: Asia09091996 » 10 cze 2014, o 09:31 » w Fizjologia roślin - 23 Odpowiedzi
- 16996 Odsłony
-
Ostatni post autor: AnnaWP
23 cze 2014, o 13:58
-
-
- 1 Odpowiedzi
- 9804 Odsłony
-
Ostatni post autor: Penny+Lane
6 wrz 2019, o 17:40
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 11 gości