Dziecko brata i siostry z in vitro

Genetyka w życiu człowieka, zwierząt, roślin i innych organizmów to najczęściej poruszane tematy na forum genetyki
aybige
Posty: 6
Rejestracja: 5 paź 2016, o 08:40

Dziecko brata i siostry z in vitro

Post autor: aybige »

Chcę napisać powieść i w związku z tym mam pytanie.
Czy jest możliwe, aby doszło do zapłodnienia in vitro z komórki jajowej i plemnika rodzeństwa?
Czy raczej nie bardzo, bo podczas przeprowadzania wszystkich procedur podobieństwo materiału genetycznego byłoby zbyt widoczne i podejrzane?
Nie znam się na tym. Wiem, że połowa DNA pochodzi od ojca, druga połowa - od matki. Ale dzieci z tych samych rodziców nie są identyczne, z wyjątkiem bliźniąt jednojajowych. Czy to znaczy, że cechy komórki potomnej (?) mogą wymieszać się tak, że trudno byłoby rozstrzygnąć ewentualne pokrewieństwo rodziców?
aybige
Posty: 6
Rejestracja: 5 paź 2016, o 08:40

Re: Dziecko brata i siostry z in vitro

Post autor: aybige »

Sorry, że post pod postem, ale nie mogę edytować. W zamyśle chodzi o to, że bohaterka decyduje się na zapłodnienie in vitro z materiałem genetycznym od nieznajomego dawcy i w miarę rozwoju fabuły okazuje się, że to jej brat - żebyście nie myśleli, że mam dziwne pomysły i to miało być zamierzone, bo nie miało. Dlatego pytam, czy to można wykryć na etapie przeprowadzania zabiegu lub później - a jeśli tak, to w jaki sposób? Oczywiście w powieści też będą inne istotne wątki, wszystko złączy się w jedno - mam pewną wizję.
AnnaWP
Posty: 3453
Rejestracja: 24 wrz 2010, o 12:58

Re: Dziecko brata i siostry z in vitro

Post autor: AnnaWP »

Nie robi się badań genetycznych komórki jajowej i plemnika, bo badania takie oznaczają zniszczenie komórki. Czyli po badaniu nie może dojść do załodnienia. Nie, pokrewieństwo nie byłoby widoczne w próbce. I nie ma żadnego powodu, dla którego nie mogłoby dojść do zapłodnienia pomiędzy rodzeństwem, naturalnie takie przypadki też się zdarzają.
aybige
Posty: 6
Rejestracja: 5 paź 2016, o 08:40