Kandydaci na UMB 2016

Medycyna w Białymstoku
annusza
Posty: 465
Rejestracja: 17 mar 2012, o 10:29

Re: Kandydaci na UMB 2016

Post autor: annusza » 3 sie 2016, o 21:40

Książki niezbędne na 1 rok (jestem teraz po drugim, ale nie sądzę, by coś się jakoś bardzo zmieniło):
- nowy Zabel do histologii - chyba jedyna pozycja absolutnie obowiązkowa,
- biochemia Bańkowskiego (profesor zachwalał nowe wydanie jako lepsze, więc jako świeżo upieczona ambitna studentka zakupiłam, ale nie zauważyłam, by różniło się czymś od starego),
- atlas i książka do anatomii (można by pisać referaty, pewnie już się naczytaliście)
- skrypt z biofizyki (każdy dostanie w zakładzie), nie kupujcie żadnych Jaroszyków i tym podobnych
- skrypt z pierwszej pomocy i najnowsze wytyczne - do wydrukowania z pdf
Chyba wszystko, o ile nie zapomniałam o jakimś przedmiocie. Podobno na angielski trzeba mieć teraz książkę, powiedzą Wam pewnie na 1 zajęciach ;).
Polecam wstrzymać się z zakupami do szkolenia bibliotecznego. Może wszystko dostaniecie z biblioteki, a jeśli nie, będzie czas żeby uzupełnić zbiór. Na grupie studentów UMB na facebooku pojawiają się fajne ogłoszenia sprzedaży książek :).
egocentryk pisze:z czego najwiecej osób ma poprawki we wrzesniu ? na czym najlatwiej przejechac sie ? anatomia ? histo ? biochemia ?
Na każdym trudno się przejechać i trzeba bardzo chcieć, żeby nie zdać. Rzeczywiście, zakład biofizyki jest zdecydowanie najmniej przyjazny na 1 roku, ale, jeśli dobrze pamiętam, u nas zdali wszyscy. Anatomia też jest bardzo przychylna studentowi, Biochemia także krzywdy nie robi. Histologię uznałabym za neutralną, ale słyszałam, że od tego roku są tam pytania testowe i jest łatwiej niż było.

Jeśli chodzi o poziom angielskiego, cóż, nie pochłania zbyt dużo czasu (jeśli w ogóle pochłania), raczej bezproblemowo, o ile nie podpadniesz asystentce. Egzamin jest bardzo łatwy, wszyscy zdają i to na bardzo dobre oceny. Same zajęcia przypominają trochę lekcję z liceum, a to czego od Was wymagają i czy są wartościowe zależy od asystenta, na którego się trafi.
Naczi pisze:Dziękuję :) Mi kolega odradzał Sobottę, a polecał Prometeusza, ewentualnie Nettera. Atlas chcę mieć na własność,a cena Prometeusza mnie trochę przeraża :C
Wpadnij do czytelni UMB (możesz nie będąc jeszcze studentką) i przejrzyj te dwa atlasy. Któryś przypadnie Ci do gustu ;). Mnie obrazki z Nettera z milionem podpisów na jednej rycinie przyprawiały o ból głowy, ale, jak już pisałam, kwestia gustu. Nowy Sobotta jest z podręcznikiem, coś w stylu Prometeusza, trzy tomy, cena też pewnie jest wyższa. Starsze zielone wydania to klasyczny atlas, są jak najbardziej ok.

fors
Posty: 20
Rejestracja: 25 sie 2012, o 19:07

Re: Kandydaci na UMB 2016

Post autor: fors » 6 sie 2016, o 09:06

To ja też trochę dopytam :d
Czy na I roku zajęcia odbywają się tylko w Pałacu, czy są porozrzucane po mieście?
Czy wykłady są obowiązkowe?
Czy tygodniowo dużo czasu spędza się na uczelni?
Coś o kołach naukowych :)
Z góry dzięki :)

[ Post via Android ] Obrazek

Awatar użytkownika
Ganc Pomada
Posty: 141
Rejestracja: 26 lip 2012, o 13:57

Re: Kandydaci na UMB 2016

Post autor: Ganc Pomada » 6 sie 2016, o 10:11

W pałacu nie ma zajęć jako takich. Jest jedna z sal wykładowych, gdzie będą wykłady z anatomii. Większość ćwiczeń będzie w budynkach w bezpośrednim sąsiedztwie pałacu (np. anatomia, biochemia, biofizyka), część jest trochę dalej (histologia w collegium pathologicum w pobliżu szpitali), socjologia i informatyka we WNOZ-ie, za szpitalami.
Teoretycznie wszystkie wykłady są obowiązkowe, w praktyce wychodzi to różnie. Nie wiem jak jest teraz, ale u mnie na pierwszym roku na większości wykładów nikt raczej listy nie sprawdzał. Sam też zobaczysz, na które wykłady warto chodzić mimo wszystko (wg mnie takimi są wykłady z anatomii, nie było listy, a frekwencja zwykle niezła)
Czas spędzony na uczelni zależy od ilości okien. Jak jest ich dużo to sumarycznie trochę się siedzi, a nie zawsze warto wracać do mieszkania. Poczekaj na plan, to sam zobaczysz.
Na koła naukowe można chodzić już od pierwszego roku. Na stronie uczelni w zakładce organizacje studenckie można znaleźć stronę STN-u i rozpiskę wszystkich kół. Poszukaj czegoś dla siebie.
2012-2018 kierunek lekarski UMB

Pawel17W
Posty: 3
Rejestracja: 6 sie 2016, o 11:54

Re: Kandydaci na UMB 2016

Post autor: Pawel17W » 6 sie 2016, o 12:01

biofizę na egzamin ogarnia skrypt i wykłady czy coś jeszcze trzeba doczytywać ?
i pytanie o anatę , z czego wymagają oun , czy narkiewicz + netter atlas neuro wystarcza ?

-MatMati-
Posty: 34
Rejestracja: 22 paź 2011, o 17:17

Re: Kandydaci na UMB 2016

Post autor: -MatMati- » 6 sie 2016, o 12:34

Z biofizyki skrypt + materiał z wykładów...jak się ogarnie na pamięć to nawet zwolnionym z egzaminu można być...naprawdę niewiele trzeba. :)

Awatar użytkownika
egocentryk
Posty: 198
Rejestracja: 20 mar 2013, o 15:24

Re: Kandydaci na UMB 2016

Post autor: egocentryk » 7 sie 2016, o 22:33

a gdzie można dostać pdf z tej pierwszej pomocy ? to sobie wydrukowalabym w domku, bo w mieszkaniu w Białym nie wiem czy bede miec drukarke :/ a wlasnie mozna gdzies drukowac w ksero czy cos ??

od 1 pazdziernika zaczyna sie ostra nauka i trzeba miec te wszystkie atlasy, fartuchy itd. czy troche pozniej?

rozumiem, ze w ramach wfu mozna wybrac sobie dyscypline ?

annusza
Posty: 465
Rejestracja: 17 mar 2012, o 10:29

Re: Kandydaci na UMB 2016

Post autor: annusza » 8 sie 2016, o 18:22

Do OUN niepotrzebny jest ani Narkiewicz, ani atlas neuroanatomii. Miałam obie pozycje, obie się kurzyły :D. Do teorii wykłady, które są bardzo obszerne i wyczerpują temat. Praktykę można poczytać z Pituchowej/Skawiny/innego streszczenia Bochenka i przejrzeć w zwykłym atlasie. Jest jej mało i można naprawdę fajnie ogarnąć na ćwiczeniach przy preparatach. Przed kolokwium giełdy.

Pierwsza pomoc zaczyna się w drugim semestrze, więc będzie można się jeszcze o to zatroszczyć. Wytyczne http://www.prc.krakow.pl/, ale poczekajcie, ja miałam jeszcze wytyczne 2010, ale weszły już nowe, nie wiem czy nie będą ich od Was wymagać. Skrypt Siemiątkowskiego znajdziecie na pewno w materiałach od starszego rocznika, ewentualnie polujcie w bibliotece lub kserujcie, bo nie ma tego w sprzedaży.

Zajęcia zwykle zaczynają się w ostatnim tygodniu września. Trzeba mieć fartuch, rękawiczki i buty na anatomię. Dodatkowo trzeba być przygotowanym na pierwsze zajęcia. Co prawda nie wyciągają raczej z tego poważnych konsekwencji, ale zaległości na początku nie są fajne. Później będziecie się z tego śmiać, ale początek nauki anatomii jest jednak sporym przeskokiem i lepiej to robić w miarę na bieżąco. Książki na szkoleniu dostaniecie około tygodnia przed rozpoczęciem zajęć. Na start trzeba mieć w sumie tylko kawałek jakiejś książki do anatomii i jakiegoś atlasu, żeby się tych kręgów i żeber po łacinie nauczyć ;). Na pozostałe zajęcia nie trzeba być przygotowanym.

W ramach wf nie można wybrać dyscypliny.

Awatar użytkownika
Ganc Pomada
Posty: 141
Rejestracja: 26 lip 2012, o 13:57

Re: Kandydaci na UMB 2016

Post autor: Ganc Pomada » 8 sie 2016, o 18:49

W tym roku zajęcia są od 3 października ;) Ale za to niestety sesja letnia zaczyna się dość późno...
2012-2018 kierunek lekarski UMB

Awatar użytkownika
egocentryk
Posty: 198
Rejestracja: 20 mar 2013, o 15:24

Re: Kandydaci na UMB 2016

Post autor: egocentryk » 8 sie 2016, o 19:08

a jakie są wytyczne odnośnie butów do anatomii ? :D chyba przed cwiczeniami bedzie jakis wykład ?

to w takim razie jak wygląda wf na UMB jesli nie ma dyscyplin ?

Awatar użytkownika
Ganc Pomada
Posty: 141
Rejestracja: 26 lip 2012, o 13:57

Re: Kandydaci na UMB 2016

Post autor: Ganc Pomada » 8 sie 2016, o 19:42

Buty muszą być zmienione, starczą zwykłe trampki. Zawsze przed ćwiczeniami z anatomii jest wykład, tak układany jest plan.
2012-2018 kierunek lekarski UMB

annusza
Posty: 465
Rejestracja: 17 mar 2012, o 10:29

Re: Kandydaci na UMB 2016

Post autor: annusza » 8 sie 2016, o 20:48

No pięknie, a ja myślałam, ze w tym roku skonczylam sesję późno, mając ostatni egzamin pod koniec czerwca ;).
Wf przypomina wf w szkole średniej. Rok jest podzielony na grupy, każda ok 30 osób. Jeśli zbierze się grupka chętnych do gry zespołowej, można grać, reszta idzie na siłownię lub robi coś innego, do dyspozycji jest hala i malutka siłownia. Jednak wf na UMB to tylko fakultet, przynajmniej w moim roczniku ;).

[ Post via Android ] Obrazek

Awatar użytkownika
egocentryk
Posty: 198
Rejestracja: 20 mar 2013, o 15:24

Re: Kandydaci na UMB 2016

Post autor: egocentryk » 8 sie 2016, o 21:04

w tym chyba też tak bedzie :) a pamietacie ile razy w tygodniu i po ile godzin jest wf ?

chce chyba kupic jakis atlas do anatomii przed przyjazdem do bialego, myslicie ze sobotta nowa 3 tomowa bedzie dobrym wyborem ?

Awatar użytkownika
Ganc Pomada
Posty: 141
Rejestracja: 26 lip 2012, o 13:57

Re: Kandydaci na UMB 2016

Post autor: Ganc Pomada » 8 sie 2016, o 21:22

My mieliśmy ostatni egzamin 4 lipca, 5-ty rok kończył później. A w przyszłym roku to jeszcze bardziej się przesunie.
2012-2018 kierunek lekarski UMB

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość