[Link] Mikroskop od 2000 do 5000 zl - porady jaki kupić

Dział dla początkujących - porady na temat mikroskopów; rodzaje i ceny mikroskopów nowych/używanych i opinie o nich; problemy z obsługą i podstawowe wskazówki;
Awatar użytkownika
Pickul
Posty: 3085
Rejestracja: 23 kwie 2008, o 20:41

Re: Mikroskop od 2000 do 5000 zl - porady jaki kupić

Post autor: Pickul »

Gdzieś Ci już pisałem o ustawieniach aparatu, teraz już pamięć mi się trochę przykurzyła, od kilku lat pstrykam Canonem.
Ale TZ8 dawał nieźle radę, nie wiem czemu tak masz, przyczyn może być wiele
remek116
Posty: 23
Rejestracja: 26 mar 2017, o 13:40

Re: Mikroskop od 2000 do 5000 zl - porady jaki kupić

Post autor: remek116 »

Cześć,
Jestem nowym na tutejszym forum. Śledzę różne wątki ponieważ bardzo zaintrygowała mikrofotografia. Niestety, w związku z tym, że są to moje początki z tą tematyką to jestem zupełnie zielony.
Chciałbym wciągnąć się w mikrofotografię, ale raczej etapowo. Etap I to wybranie mikroskopu i nauka jego obsługi, budowy i stopniowe wchodzenie w szczegóły i zasady funkcjonowania. W związku z tym, zastanawiam się nad kupnem mikroskopu.

Chodzi o sprzęt do 3000 zł. Chciałbym zacząć od obserwacji tkanek roślinnych i bezkręgowców. Zależy mi na tym, aby potencjalnie sprzęt mógł być rozbudowywany tak, żeby z czasem wchodzić w tematykę coraz głębiej. Docelowo kolejnym etapem ma być zakup odpowiedniego aparatu, ale to nieco później, teraz chciałbym skupić się na mikroskopie.
Zdjęcia, które tu przeglądam robią niesamowite wrażenie i aż chciałoby się dołożyć do tej całej galerii swoją cegiełkę. Zdjęcia użytkowników Pickul czy planapo nieraz już zwaliły mnie z nóg. Domyślam się że takie efekty można uzyskać wykorzystując sprzęt który mocno przekracza mój budżet, ale kto wie może z czasem będzie mnie stać na sprzęt z wyższej półki cenowej dla uzyskania takich efektów .