Pielęgniarstwo 2016/2017

Medycyna w Katowicach, Zabrzu
natcza
Posty: 16
Rejestracja: 3 cze 2016, o 09:47

Re: Pielęgniarstwo 2016/2017

Post autor: natcza » 21 cze 2016, o 10:14

Aha, rozumiem teraz już, dziękuję ;) Magda28, a mi dalej nie odpisali na tego mejla odnośnie tych przedmiotów w rekrutacji :(

[ Post via Mobile Device ] Obrazek

magda28
Posty: 41
Rejestracja: 25 mar 2016, o 10:05
Lokalizacja: Zawiercie, Śląsk

Re: Pielęgniarstwo 2016/2017

Post autor: magda28 » 21 cze 2016, o 10:32

Czemu mnie to nie dziwi, w koncu to sum :D trzeba bedzie widocznie samemu sobie radzić

bursztynek
Posty: 22
Rejestracja: 31 maja 2016, o 15:05

Re: Pielęgniarstwo 2016/2017

Post autor: bursztynek » 21 cze 2016, o 11:14

Ja z ustnego angielskiego miałam 80%. :) a nie wiecie jak to jest z tymi badaniami lekarskimi w warszawie na AWF i na WUM? :)

natcza
Posty: 16
Rejestracja: 3 cze 2016, o 09:47

Re: Pielęgniarstwo 2016/2017

Post autor: natcza » 24 cze 2016, o 10:01

magda28, dziekanat WNoZ odpisał mi na mojego mejla:

"Dzień dobry
może Pani wybrać poziom rozszerzony i przeliczyć go zgodnie ze wzorem na stronie".

magda28
Posty: 41
Rejestracja: 25 mar 2016, o 10:05
Lokalizacja: Zawiercie, Śląsk

Re: Pielęgniarstwo 2016/2017

Post autor: magda28 » 24 cze 2016, o 13:53

hahahahahahha, tylko że system odrzuca jak zaznaczy sie dwa takie same przedmioty

lumosriver
Posty: 13
Rejestracja: 20 lip 2015, o 15:32
Lokalizacja: Knurów

Re: Pielęgniarstwo 2016/2017

Post autor: lumosriver » 27 cze 2016, o 17:34

Hej dziewczyny :) jestem studentka pielegniarstwa na SUM, wlasnie koncze 1rok :) jezeli macie jakiekolwiek pytania co do przebiegu studiow to zapraszam :)
Widze ze cos pozmienialo sie w rekrutacji, musicie przywyknac do tego ze SUM to centrum nieogarniecia i ze nikt tu o niczym mnie wie.

[ Post via Android ] Obrazek

magda28
Posty: 41
Rejestracja: 25 mar 2016, o 10:05
Lokalizacja: Zawiercie, Śląsk

Re: Pielęgniarstwo 2016/2017

Post autor: magda28 » 27 cze 2016, o 20:13

Ooo fajnie, że się ktoś znalazł :) ja mam takie pytanie, ile was jest na roku? dużo, mało? bo słyszałam, ze rok temu zostały jeszcze wolne miejsca i to sporo, czy ful byl? Każdy trąbi że łatwo się dostać i wgl, nawet matura zdana na 30% daje możliwość dostania się z 1,2 listy, więc jak to jest? Bo obstawiam że mam sprzeczne informacje :D Iiiii generalnie to tam praktyki zaczynają się na 1 roku czy na 2 bo też własnie słyszałam że od 2 roku są :D Generalnie to ja bym chciała wszystko wiedzieć, od początku :D ogólnie przedmioty na 1 roku, jak anatomia wygląda, w prosektoirum zajęcia? Nie żebym się paliła na to, haha :D ludzie Śumu jacy są, nauczyciele, hmmmmm, nie wiem co jeszcze, pewnie w trakcie jakieś pytanie mi zaświta :D OD razu dziekujemy za odpowiedź :)

Rodravn
Posty: 58
Rejestracja: 17 cze 2016, o 21:58

Re: Pielęgniarstwo 2016/2017

Post autor: Rodravn » 28 cze 2016, o 00:06

Ooooo! Jak to dobrze gdy pojawia się ktoś doinformowany ♡
W takim razie stóp pytań do :D. Czy naprawdę siedzi się od 7 do 20 bez przerwy, czy po prostu chodzi o te grupy i można jednak czasem spać? I kiedy wam podali kto jest w jakiej grupie? Jak wygląda anatomia? Ciężko jest zaliczyć język przy kompletnym braku zdolności w tych kierunkach? O co chodzi z filozofią? O i jeszcze czy jak są zajęcia porozrzucane po Katowicach (i nie tylko) to starczy czasu żeby dojechać?

[ Post via Android ] Obrazek

magda28
Posty: 41
Rejestracja: 25 mar 2016, o 10:05
Lokalizacja: Zawiercie, Śląsk

Re: Pielęgniarstwo 2016/2017

Post autor: magda28 » 5 lip 2016, o 11:52

mam 119 punktów na ŚUM na piel i położnictwo. dowiedziałam się że na piel jest zapisanych ponad 500 osób

Rodravn
Posty: 58
Rejestracja: 17 cze 2016, o 21:58

Re: Pielęgniarstwo 2016/2017

Post autor: Rodravn » 5 lip 2016, o 13:32

500? Dużo. A co do punktów... Mam 210 i cichą nadzieję na pierwszą listę .

[ Post via Android ] Obrazek

_włóczykij
Posty: 1543
Rejestracja: 8 kwie 2011, o 21:18

Re: Pielęgniarstwo 2016/2017

Post autor: _włóczykij » 5 lip 2016, o 13:40

Nie,polecam :D

[ Post via Android ] Obrazek

lumosriver
Posty: 13
Rejestracja: 20 lip 2015, o 15:32
Lokalizacja: Knurów

Re: Pielęgniarstwo 2016/2017

Post autor: lumosriver » 6 lip 2016, o 18:50

Kurcze cos zle kliknelam i musze napisac Wam jeszcze raz :)
Z tego co pamietam to w zeszlym roku bylo nas ok .211 osob, po pierwszysm semestrze ok .170 i pod koniec liczba tez sie troszke zmniejszyla. Slyszalam cos ze w tym roku chca zwiekszyc nabor (kazali nam nawet wymyskac jakies akcje promocyjne :)). Nie wiem jak wyglada Wasza rekrutacja, w zeszlym roku jezeli mialo sie troche ponad 30% z biologii to dalo sie dostac, byly 3 lub 4 nabory :)
Jezeli chodzi o SUM to trzeba duzo ogarniac i dowiadywac sie samemu, nie ida za bardzo na reke studentom (aczkolwiek mozna w okreslonym czasie napisac z kim chce sie byc w grupie np. Zeby razem dojezdzac), zajecia sa rozlokowane w roznych miejscach (ligota, francuska, ochojec, bytom, siemianowice-raz). Ale na 2roku jest podobno gorzej :p ogolnie studenci 'kochaja' ta uczelnie xD nieraz zdaza sie ze nie informuja ze wyklad sie nie odbedzie a ludzie czekaja bezsensu, wiec zobaczycie na wlasnej skorze :p
Anatomia... To jeden z trudniejszych przedmiotow na tych studiach, trzeba przychodzic co tydz przygotowanym wg takiej rozpiski, w ciagu roku sa 4kolokwia + egzamin na koniec (na szczescie mam to z glowy :D). Czasami mialysmy zajecia na prosektorium- nie ma sie czego bac, ladne nowoczesne miejsce, duzo sie mozna tam nauczyc a do widoku zwlok mozna sie przyzwyczaic :) jesli nie idziemy na prosektorium to przynosza nam preparaty do sali. No i anatomia jest tylko na 1roku :)
Co do praktyk to co tydzien na ul.francuskiej w Katowicach bedziecie mialy praktyczne podstawy pielegniarstwa, na soboe cwiczycie podstawowe zabiegi(pobieranie krwi, wenflony i zastrzyki tez xd) nie ma sie tam kontaktu z pacjentami. Pierwszy kontakt z pacjentami dopiero na praktach po 1 sem-> 4dni w Zakładzie Opiekunczo-Leczniczym (Bytom/ niektorzy mieli zdaje sie Zabrze lub Katowice), pod koniec roku 4dni w szpitalu (ja mialam na chirurgii w Bytomiu) no i prawie miesieczne praktyki zawodowe w wakacje (szpital 120godz i przychodnia 120godz)- właśnie je odrabiam :)

Jakbyscie miały jakies pytania konkretne dotyczace zajec to chetnie odpowiem, bo niestety nie pamietam jak to bylo z tymi rekrutacjami, badaniami itp :(

lumosriver
Posty: 13
Rejestracja: 20 lip 2015, o 15:32
Lokalizacja: Knurów

Re: Pielęgniarstwo 2016/2017

Post autor: lumosriver » 6 lip 2016, o 19:01

To odpowiadam na ciag dalszy pytań :)

Niestety w pierwszym semestrze serio siedzi sie od 8 do 20 czasami- zwlaszcza jesli dzien konczy sie obowiazkowym fascynujacym wykladem z pedagogiki -.- W drugim semestrze jest juz troche luzniej. Ja np mialam w ciagu dnia malo okienek , ale zdarzaly sie grupy ktore w ciagu dnia sobie jechaly do galerii katowickiej bo mialy kilka godzin wolnego.
Zajecia sa porozrzucane ale daja tam jakis czas na dojazd :) na francuska dojedziecie spod uczelni w 30 min autobusem "12", na Ochojec dojazd jest troche gorszy- ale tam trzeba byc okolo 4 razy wiec da sie przezyc :p gorzej jak chodzi o Bytom- ale to 2 semestr i tez nie wiadomo czy Wam sie trafi, bo niektore grupy maja praktyki w Katowicach na Ligocie :)

Rozpiske grup podali nam juz chyba po calkowitej rekrutacji, jeszcze zanim podali to pamietam ze pani z dziekanatu pozwolila na wysylanie maili z prosbami kto chce byc z kim -tak jak pisalam powyzej.

Jak chodzi o jezyk to w zezzlym roku byl tylko angielski, czy latwo zaliczyc to zalezy od nauczyciela- niektorzy maja testy z podzialem na jakis tam stopien umiejetnosci a niektorzy nie. Generalnie jesli bedziesz sie uczyła zadań i słowek z podrecznika to da sie zdac :)

Filozofia? :p nie wiem o co chodzi :) moze o to ze wyklady prowadzi bardzo fajny pan, po wykladach wychodzisz z pozytywnie "zryta bania" i myslisz o zyciu xD

A zajecia na 1 sem to:
anatomia, podst.pielegniarstwa, psychologia, mikrobiologia i parazytologia, zakazenia szpitalne, promocja zdrowia psychicznego, wf, filozofia, dietetyka, pedagogika, podst.rat.med i prawo

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość