Witam,
Ostatnio na fizyce mieliśmy luźną rozmowę o ciałach które po opuszczeniu swobodnym z pewnej wysokości odbiją się od powierzchni i mogą wrócić na wysokość większą niż wysokość z której została puszczona, mówię od razu że nie chodzi tutaj o piłkę kałczukową,może ktoś wie co to może być i jak to zrobić, Pan z fizyki mówił że wykonanie takiego czegoś kosztuje max 5 zł i 10 minut czasu. I na jakiej zasadnie to działa wie ktoś może?
ciała
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 27 lut 2014, o 21:38
Re: ciała
Kauczukowa* przepraszam pisałem szybko nie myśląc wcale o tym.
Re: ciała
mateusz1082,
Widziałem to na youtube: ble, ble, ble i dziwię się, że nauczyciel od fizyki opowiada takie rzeczy. Samo doświadczenie jest dość widowiskowe, ale jak nie ma się wiedzy to wyciąga się nieprawdziwe wnioski z obserwacji. Nie ma tu żadnej tajemnicy - jest to trywialne zjawisko i będące przedmiotem zadań na maturze z fizy R. A jak słyszę, że piłka spada z prędkością 4 m/s ( w ruchu przyspieszonym! bo uchwycenie takiej prędkości jest możliwe tylko i wyłącznie w określonym momencie czasowym ) to zniżamy się do poziomu podstawówki ( marnej zresztą ). A już dalsze dywagacje typu: jakby było 32 piłki to osiągnęlibyśmy prędkość światła, to już mniej niż zero": a zjawisk relatywistycznych to nie łaska ocenić?
Czyż ktoś chociaż rozważał prawo zachowania pędu i prawo zachowania energii?
W sumie total żenada".
Jeszcze:
Widziałem to na youtube: ble, ble, ble i dziwię się, że nauczyciel od fizyki opowiada takie rzeczy. Samo doświadczenie jest dość widowiskowe, ale jak nie ma się wiedzy to wyciąga się nieprawdziwe wnioski z obserwacji. Nie ma tu żadnej tajemnicy - jest to trywialne zjawisko i będące przedmiotem zadań na maturze z fizy R. A jak słyszę, że piłka spada z prędkością 4 m/s ( w ruchu przyspieszonym! bo uchwycenie takiej prędkości jest możliwe tylko i wyłącznie w określonym momencie czasowym ) to zniżamy się do poziomu podstawówki ( marnej zresztą ). A już dalsze dywagacje typu: jakby było 32 piłki to osiągnęlibyśmy prędkość światła, to już mniej niż zero": a zjawisk relatywistycznych to nie łaska ocenić?
Czyż ktoś chociaż rozważał prawo zachowania pędu i prawo zachowania energii?
W sumie total żenada".
Jeszcze:
.jedno z tych ciał wzniesie się wyżej, ale drugie na pewno niżej, a sumarycznie układ dwóch ciał wzniesie się niżej.mateusz1082 pisze:o ciałach które po opuszczeniu swobodnym z pewnej wysokości odbiją się od powierzchni i mogą wrócić na wysokość większą niż wysokość z której została puszczona
Re: ciała
Moim zdaniem właśnie tak powinni uczyć wszyscy nauczyciele - opowiadać o rzeczach tak ciekawych, że uczeń jest na tyle zdeterminowany, żeby szukać o tym informacji w internecie.Adax82 pisze:Widziałem to na youtube: ble, ble, ble i dziwię się, że nauczyciel od fizyki opowiada takie rzeczy. Samo doświadczenie jest dość widowiskowe, ale jak nie ma się wiedzy to wyciąga się nieprawdziwe wnioski z obserwacji. Nie ma tu żadnej tajemnicy - jest to trywialne zjawisko i będące przedmiotem zadań na maturze z fizy R.
To samo jest z filmikiem, który wstawiłem. To ma po prostu zainteresować innych. Wiadomo, że trzeba stosować pewne uproszczenia, właśnie po to, żeby było to bardziej zrozumiałe dla przeciętnego widza, czy też ucznia szkoły średniej/gimnazjalnej.
Przecież na filmiku pokazał, że chodzi o chwilę w której większa piłka już styka się z ziemią, a podana w przybliżeniu prędkość jest jak najbardziej prawdopodobna uwzględniając opory ruchu i wysokość z jakiej zostały wyrzucone piłki.Adax82 pisze: A jak słyszę, że piłka spada z prędkością 4 m/s ( w ruchu przyspieszonym! bo uchwycenie takiej prędkości jest możliwe tylko i wyłącznie w określonym momencie czasowym ) to zniżamy się do poziomu podstawówki ( marnej zresztą ).
A w podstawówce to się uczy dzielenia, a nie fizyki!
No i znowu muszę się stanąć w obronie twórcy wyżej wspomnianego filmiku, bo mówił on, że piłka osiągnełaby prędkość zbliżoną do prędkości światła, więc raczej nie zapomniał o zjawiskach relatywistycznych.Adax82 pisze: A już dalsze dywagacje typu: jakby było 32 piłki to osiągnęlibyśmy prędkość światła, to już mniej niż zero": a zjawisk relatywistycznych to nie łaska ocenić?
Tak na koniec od siebie dodam, że moim zdaniem samo posiadanie wiedzy przez nauczyciela np. szkoły średniej nie jest jakoś imponujące, ale przekazywanie jej uczniom w sposób ciekawy i taki, żeby ich to zainteresowało to już prawdziwa sztuka.
Re: ciała
Largix,
Dziwię się, że opowiadasz takie rzeczy i popierasz to w jakiejkolwiek formie - jest to zastanawiające. Opowiadanie takich rzeczy przez nauczyciela fizyki jest niedopuszczalne. Jako były nauczyciel od fizyki powiem krótko: NIE!
.chcesz dalej prowadzić tę żenującą dyskusję?
p.s. znam doskonałe metody do zaznajamiania uczniów z fizyką, byleby bez ściemniania i z należytym wyjaśnianiem sedna zagadnienia. Sam zresztą zastanów się co oznacza w świetle wniosków zbliżenie się do prędkości światła - to tylko podpowiem: na ile?"
Dziwię się, że opowiadasz takie rzeczy i popierasz to w jakiejkolwiek formie - jest to zastanawiające. Opowiadanie takich rzeczy przez nauczyciela fizyki jest niedopuszczalne. Jako były nauczyciel od fizyki powiem krótko: NIE!
.chcesz dalej prowadzić tę żenującą dyskusję?
p.s. znam doskonałe metody do zaznajamiania uczniów z fizyką, byleby bez ściemniania i z należytym wyjaśnianiem sedna zagadnienia. Sam zresztą zastanów się co oznacza w świetle wniosków zbliżenie się do prędkości światła - to tylko podpowiem: na ile?"
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 5 Odpowiedzi
- 4955 Odsłony
-
Ostatni post autor: Adax82
30 lip 2015, o 13:16
-
- 1 Odpowiedzi
- 3629 Odsłony
-
Ostatni post autor: Adax82
28 sie 2015, o 14:17
-
- 0 Odpowiedzi
- 2215 Odsłony
-
Ostatni post autor: Wlaz2
15 kwie 2018, o 19:31
-
- 3 Odpowiedzi
- 13815 Odsłony
-
Ostatni post autor: Adax82
15 sty 2016, o 21:54
-
- 1 Odpowiedzi
- 9802 Odsłony
-
Ostatni post autor: Adax82
15 lip 2015, o 16:18
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości