UJK w Kielcach - biologia, biotechnologia

Rozmowy na temat matury z biologii. odpowiedzi na trudne pytania, rozwiązywanie zadań, arkusze maturalne z biologii
Gaja90
Posty: 1
Rejestracja: 27 mar 2012, o 15:23

Re: UJK w Kielcach - biologia, biotechnologia

Post autor: Gaja90 »

Witam wszystkich Bardzo możliwe, że ze względów rodzinnych będę musiała się udać się na studia II stopnia na biologię do Kielc. Obecnie studiuję w innym mieście. Możecie mi powiedzieć, jak to wszystko wygląda? Czy każdy kto chce, dostaje się? I jak ma się sprawa specjalności? Czy dostaje się na nie po średniej, czy każdy udaje się na jaką chce? I czy ogólnie jest ciężko, jacy są wykladowcy i ćwiczeniowcy (tzn jakie mają podejście do studenta)? Pozdrawiam
osoba po biologi UJK
Posty: 1
Rejestracja: 10 lip 2012, o 11:07

Re: UJK w Kielcach - biologia, biotechnologia

Post autor: osoba po biologi UJK »

Powiem tak jestem tegorocznym absolwentem biologii medycznej. Jak się już dostaniesz to na pierwszym spotkaniu (gdzieś mniej więcej pod koniec września) będzie wybór specjalności. Dlatego użyłam cudzysłowu ponieważ pierwszeństwo mają osoby, które kontynuują studia (tzn zrobiły tu licencjat), ty będziesz tak zwaną upchaj dziurom. Przepraszam, że używam takich słów ale tak to mniej więcej wygląda. Ogólnie specjalności są zwykle 2, u mnie była b. środowiskowa-idą tam osoby które pisały licencjat z botaniki, zoologi itp. i b. medyczna-osoby które pisały z fizjologi zwierząt, anatomii, biochemii itp. Więc ty przychodząc z zewnątrz musisz iść tam gdzie jest wolne miejsce, od razu mówię, że na środowiskową są większe szanse się dostać. A i jeszcze jedno, to że w procesie rekrutacji zaznaczysz b. medyczna i zostaniesz przyjęty nie znaczy że tam pójdziesz, jeśli nie będzie wolnych miejsc to wylądujesz na środowiskowej, to samo się tyczy np. b. ogólnej-jeśli będziesz jedyną osobą (albo będzie mało osób chętnych na tą specjalność) to też będziesz musiała wybierać z tego co jest
studentkack
Posty: 1