Zadania maturalne i klucze - wątpliwości

Rozmowy na temat matury z biologii. odpowiedzi na trudne pytania, rozwiązywanie zadań, arkusze maturalne z biologii
ChochlikZłośnik
Posty: 5
Rejestracja: 13 sty 2017, o 17:36

Zadania maturalne i klucze - wątpliwości

Post autor: ChochlikZłośnik »

Podczas rozwiązywania arkusza podstawowego z biologii (CKE maj 2016) natrafiłam na 2 pytania, które moim zdaniem nie są poprawnie sformułowane (albo ja nie potrafię ich dobrze rozwiązać.) Oba zadania są w załączniku do postu.
Jeżeli chodzi o zadanie z nabłonkiem, to moim zdaniem w 2 zadaniu powinny być odpowiedzi FPF, tymczasem w kluczu jest odp. PPF.
W podręczniku do biologii, z którego korzystam jest napisane, że substancję międzykomórkową stanowi błona podstawna, ale nie znajduje się ona przecież między komórkami, ale pod nimi. Gdy pytałam o to moją koleżankę, która studiuję biologię i ma już zajęcia z histologii za sobą, to powiedziała, że pani doktor od histologii na wykładach mówiła im, że w nabłonku nie występuje istota międzykomórkowa.
Kolejny problem mam z zadaniem 9, moim zdaniem powinny być zaznaczone witaminy, sole mineralne i białka, natomiast w kluczu są tylko witaminy i sole mineralne. Wiem, że polecenie wskazuje, że należy zaznaczyć tylko 2 odpowiedzi, ale przecież białka również nie zostają wykorzystywane do produkcji energii.
Chętnie zapoznałabym się z Waszymi opiniami. Uważacie tak samo czy może inaczej? Może ktoś mnie oświeci i pomoże w zrozumieniu tego klucza? Z góry dziękuję
Załączniki
Screenshot_20170201-165436.jpg
Screenshot_20170201-164636.jpg
Rend
Posty: 23
Rejestracja: 21 wrz 2015, o 20:04

Re: Zadania maturalne i klucze - wątpliwości

Post autor: Rend »