Preparowanie wlasnych suplementow

Forum biochemiczne poruszające problemy związane z chemią w organizmach żywych, biosyntezą, strukturą, stężeniem, funkcjami i przemianami substancji chemicznych w organizmach
kubuskubus
Posty: 3
Rejestracja: 31 sie 2017, o 10:45

Preparowanie wlasnych suplementow

Post autor: kubuskubus » 31 sie 2017, o 11:00

Witam wszystkich,
To moj pierwszy post na tym forum wiec przede wszystkim chcialem sie przywitać.
Zacząłem przygodę z suplementami diety około 2 lata temu Przez ten czas zbierałem informacje, jakich suplementów mi potrzeba i mniej więcej, w jakich ilościach.
Na obecny czas suplementuje się:
Witamina C
Witamina D
Cynkiem
Czasem guarana- jak mam ochotę
Magnezem
I tutaj dochodzi – Kurkumina (czekam na dostawę z Indii) – przez to ze mam problem z zapaleniem nerwu kulszowego, dużo wyczytałem o zbawiennych właściwościach kurkuminy.
Ale to, o co chciałbym zapytać to czy mogę sprowadzić sobie czyste proszki i spożywać według uznania
Jako ze zdania na temat stearynianu magnezu sa podzielone wiec wolałbym go nie spożywać? Dlatego wymyśliłem by kupować substancje w czystych postaciach w proszku. W tym celu chce zakupić czyste substancje i wsypywać je do kapsułek żelatynowych. Robić swoje własne suplementy
Problem pojawia się z dawkowaniem – jak odmiezyc sprawnie Male ilości substancji.
Wymyśliłem ze będę mieszał większe ilości substancji tak by znać stężenie poszczególnych i znając masę, jaka wchodzi do kapsułki będę mógł sobie wyliczać dawki. Pytanie moje jest czy tak można.
Czy można pomieszać sobie np. – Wit C z Wit D wsypać do kapsułki i by tak w tej kapsułce leżało np. 30 dni? Czy jakieś z tych substancji nie będę reagować ze sobą i tworzyć czegoś dziwnego?
Czy ktoś tak robi i ma jakieś swoje sprawdzone metody?

Awatar użytkownika
Nitrogenium32
Posty: 1871
Rejestracja: 7 lip 2013, o 13:51

Re: Preparowanie wlasnych suplementow

Post autor: Nitrogenium32 » 31 sie 2017, o 12:35

Sprowadzając, jak to określiłeś, "czyste proszki" i spożywając je według uznania, narażasz swoje zdrowie na niebezpieczeństwo. Zdecydowanie bardziej bezpieczne jest kupowanie gotowych suplementów i przyjmowanie ich według instrukcji.

Wytwórstwo zostaw fachowcom, to nie jest zabawa, którą możesz się zająć. Skąd wiesz, czy substancje, których używasz, nie mają zanieczyszczeń? Czy masz w domu odpowiednie warunki do wyrobu takich specyfików? Jeśli nie masz żadnych umiejętności ani wiedzy dotyczącej wyrobu suplementów diety albo leków, to trzymaj się od tego z daleka. Przeciętny Kowalski ma takie samo prawo do wyrobu suplementów diety i leków, jak do operowania ludzi, jednym słowem - ŻADNE.

Ja osobiście zamiast stosować suplementy, wprowadziłbym zmiany w diecie, co jest zdecydowanie tańszym sposobem na dostarczenie organizmowi potrzebnych substancji. Dużo witaminy D znajduje się w niektórych rybach i jest syntetyzowane pod wpływem działania światła słonecznego na skórę. W witaminę C bogate są owoce aceroli, róży oraz cytrusy. Magnezu najwięcej jest w gorzkiej czekoladzie, a cynk to m.in. ostrygi, chude mięso i ryby. Z kolei kurkumina jest zawarta w kurkumie, którą można dodawać jako przyprawę do wielu dań.
Farmacja WUM: semestr I ✔ semestr II ✔ semestr III ✔ semestr IV ✔ semestr V

kubuskubus
Posty: 3
Rejestracja: 31 sie 2017, o 10:45

Re: Preparowanie wlasnych suplementow

Post autor: kubuskubus » 31 sie 2017, o 17:49

Dziekuje za odpowiedz. Rozumiem twoje stanowisko. Rownierz, uwazam, ze powinnismy sobie dostarczac mineralow i witamin z diety. Problem jest taki ze jest to coraz trudniesze a nie wiem nawet czy niemozliwe.
Mozna jesc ryby do bolu a i tak bedziesz mial deficyty Wit D. Mozesz jesc do bolu cytusy a i tak nie bedziesz mial wystarczajaco witaminy C. Podobno w naszych czasach zywnosc juz nie dostarcza tylu skaldniokow co kiedys. Nie ta jakosc.
Jesli chodzi o jakosc czystych proszkow to np. cynk.
czy cos takiego jest gorsze niz:

kubuskubus
Posty: 3
Rejestracja: 31 sie 2017, o 10:45

Re: Preparowanie wlasnych suplementow

Post autor: kubuskubus » 31 sie 2017, o 17:50

Składniki: Cynk, substancja wypełniająca: mikrokrystaliczna celuloza, stabilizator: estry glicerolu, substancja wypełniająca: stearynian magnezu.

No sam/sama przyznaj, ze jednak chyba lepiej pojsc w czysta substancje.

Ale abstrachujac od jakosci to chodzilo mi czy takie substancje jak Wit C, Wit D, Cynk, Magnez - moge byc wymieszane razem w jednej kapsulce i pozostawac tam np 30 dni? Najelpiej gdybym mogl tam tez dorzucic kurkumine.

Awatar użytkownika
Nitrogenium32
Posty: 1871
Rejestracja: 7 lip 2013, o 13:51

Re: Preparowanie wlasnych suplementow

Post autor: Nitrogenium32 » 31 sie 2017, o 18:21

kubuskubus pisze:
31 sie 2017, o 17:49
Mozna jesc ryby do bolu a i tak bedziesz mial deficyty Wit D. Mozesz jesc do bolu cytusy a i tak nie bedziesz mial wystarczajaco witaminy C. Podobno w naszych czasach zywnosc juz nie dostarcza tylu skaldniokow co kiedys. Nie ta jakosc.
Niestety nie mogę się z tym zgodzić. Nie potrafię stwierdzić, w jakim stopniu produkty spożywcze różnią się zawartością witamin i mikro- oraz makroelementów od tych np. 100 lat temu, ale jestem przekonany, przy prawidłowej podaży substancji nie ma mowy o jakimkolwiek niedoborze, nie wspominając już o zwiększonej podaży...
kubuskubus pisze:
31 sie 2017, o 17:50
czy takie substancje jak Wit C, Wit D, Cynk, Magnez - moge byc wymieszane razem w jednej kapsulce i pozostawac tam np 30 dni? Najelpiej gdybym mogl tam tez dorzucic kurkumine.
Ze wzorów strukturalnych witaminy D oraz witaminy C wynika, że zawierają one ugrupowanie hydroksylowe, więc MOŻE po jakimś czasie zaczęłyby reagować z metalami (magnez, cynk), ale nie potrafię powiedzieć, czy zaszłaby taka reakcja, a jeśli tak, to jak szybko. Bezpieczniej byłoby nie mieszać ze sobą substancji...

Jednak nadal uważam, że najlepszym rozwiązaniem byłoby porzucenie pomysłu zabawy w farmaceutę i pozostanie przy korzystaniu z suplementów diety albo - najlepiej - wprowadzenie zmian w diecie.
Farmacja WUM: semestr I ✔ semestr II ✔ semestr III ✔ semestr IV ✔ semestr V

Awatar użytkownika
Anthrax
Posty: 258
Rejestracja: 31 paź 2013, o 15:18

Re: Preparowanie wlasnych suplementow

Post autor: Anthrax » 31 sie 2017, o 19:27

Gwoli ścisłości - skóra nie wytwarza wystarczających ilości wit. D dla człowieka. I w Polsce dużo ludzi cierpi na jej niedobór, więc warto ją profilaktycznie suplementować. Ale oczywiście z apteki, a nie samorobną jakąś!

Nawet niektórzy pediatrzy prowadzą profilaktyczną terapię tą witaminą u swoich pacjentów.

Beneks

Re: Preparowanie wlasnych suplementow

Post autor: Beneks » 30 paź 2017, o 12:00

Polecam zaopatrzyć się w pyłek pszczeli u lokalnego pszczelarza. Zawiera kilkaset witamin i związków mineralnych.

Awatar użytkownika
Mårran
Posty: 4109
Rejestracja: 8 kwie 2008, o 19:17
Lokalizacja: Toruń/Gdańsk

Re: Preparowanie wlasnych suplementow

Post autor: Mårran » 30 paź 2017, o 21:11

Większość witamin da się spokojnie uzupełnić dietą, chyba że czyta się różnych oświeconych z fejsbuka, co każą jest te witaminy na kilogramy :D Ale akurat wit D w naszej strefie klimatycznej jest witaminą niedoborową nawet w lecie i lekarze zalecają suplementację.
Mrs Buka

ciasteczko25
Posty: 4
Rejestracja: 17 paź 2017, o 09:22

Re: Preparowanie wlasnych suplementow

Post autor: ciasteczko25 » 2 lis 2017, o 09:52

i tu się z tobą zgodzę

Awatar użytkownika
Tyler Durden
Posty: 3
Rejestracja: 20 gru 2017, o 21:56

Re: Preparowanie wlasnych suplementow

Post autor: Tyler Durden » 20 gru 2017, o 22:50

Biorąc pod uwagę, że nie wszystkich stać na różnorodne pożywienie (przykład: ceny awokado). Nie da się w dzisiejszych czasach, przy tak wysoko-przetworzonym żywieniu uzupełnić wszystkich minerałów i witamin. Po prostu są one tego pozbawione. Przykład? Mleko od krowy i mleko ze sklepu. Czym się różnią? Tym, że pierwsze jest prawdziwym mlekiem, a drugie produktem mlekopodobnym po wielu procesach przetwórczych. Pij mleko i uzupełnij wapń. Takie są slogany. To nie lepiej zbadać sobie zawartość wapnia w organizmie i suplementować się czystym CaCO3 - oczywiście po obliczeniu przyswajalności, potrzeb organizmu i porównanie dawki suplementu do przypuszczalnego spożycia wapnia z produktów. Da się. Ale to tylko wycinek całego mechanizmu suplementacji.

Nie jest to takie proste. Aptekarze wciskają ludziom kit, że wapń to na kości itd. To jest bardziej skomplikowane. I D3 i K2MK7 gra główną rolę. Dlatego jestem przeciwny wierzeniu we wszystko, co koncerny farmaceutyczne mają nam do zaoferowania. Jeszcze pooftopuję - mam nadzieję, że moderator mnie nie zabije, ale:

mamy dicytrynian trimagnezu za 250g - 30 zł. Mamy tlenek magnezu z apteki, za 250g ponad 700 zł. Czy to jest normalne?

Do autora:

Witamina C - ile i jakiego pochodzenia, czy stosujesz jakieś substancje, które pozwolą na lepsze przyswojenie czystego kwasu askorbinowego? Można w prosty sposób zwiększyć przyswajalność witaminy C dodając do roztworu naparu z hibiskusa lub soku z cytryny.

Witamina D3 - nie kombinowałem z kupowaniem w prochu. Mógłbyś mi napisać jak to wygląda i jakie ma właściwości: smak itd. Zapewne najlepiej zażywać dodając proch do jakiegoś oleju np. lnianego.

Cynk - w jakim celu suplementacja? Potrzeba Ci upregulacji GABA-A?

Guarana - opłaca się jedynie w wysokich dawkach, lepiej skupić się na innych ziołach

Magnez - tylko dicytrynian trimagnezu, nie przemawiają do mnie chelaty popularnych firm, oczywiście w prochu i do wody, nie kombinuj z kapsułkami

Kurkuma - nie ma tak obrzydliwego smaku, żeby nie umieścić w miseczce, zalać olejem lnianym i wypić z łyżeczki, bez sensu pakować, bo i tak na to samo wychodzi. Co innego użycie 5g kurkumy z 0,5g pieprzu czarnego. Efekt natychmiastowy, ale... trzeba umieścić kurkumę pod językiem/w jamie ustnej i trzymać minimum kilka minut. Możesz to sprawdzić, na pewno się nie zawiedziesz.

Ku czemu ma służyć ta suplementacja? Bo tak, to strzelanie w "nie wiadomo co". Poprawa pamięci, walka z lękami, problem z motywacją, czy po prostu suplementacja na uzupełnienie witamin i minerałów?

Jeśli masz zamiar stosować skuteczne dawki witaminy C to nie starczy Ci objętości kapsułki. Rozpuszczaj.

Doczytałem, że zamówiłeś czystą kurkuminę. I jak efekty? Dawkowanie to 3mg na kilogram masy ciała dziennie.

morskieoko
Posty: 2
Rejestracja: 20 gru 2017, o 13:54

Re: Preparowanie wlasnych suplementow

Post autor: morskieoko » 27 gru 2017, o 07:58

Też jestem zaciekawiony tematem. Jestem po prostu bardzo ciekawy, ile można zaoszczędzić dzięki takiej praktyce "na własną rękę". Oczywiście zgadzam się z tym, że dzięki jedzeniu można pokryć większość zapotrzebowania na witaminy i minerały :) Dodatkowo, kupuję jedzenie od rolników, którzy nie stosują gigantycznej ilości nawozów, pestycydów itd :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość