II LO im. Króla Jana III Sobieskiego w Krakowie

Aktualne i archiwalne informacje dotyczące egzaminów gimnazjalnych, opinie uczniów i nauczycieli
cleopatra

Re: II LO im. Króla Jana III Sobieskiego w Krakowie

Post autor: cleopatra » 10 sie 2015, o 19:29

O żadnych powtórkach nie ma mowy, od razu z materiałem idą

Awatar użytkownika
wojti1023
Posty: 4
Rejestracja: 1 kwie 2015, o 19:26
Lokalizacja: Małopolska, Kraków

Re: II LO im. Króla Jana III Sobieskiego w Krakowie

Post autor: wojti1023 » 10 sie 2015, o 20:54

Dzięki, tak myślałem

Pomocyyy

Re: II LO im. Króla Jana III Sobieskiego w Krakowie

Post autor: Pomocyyy » 31 sty 2016, o 14:06

Hej! Mam pytanie do osób bardziej zorientowanych. Mieszkam poza Krakowem, ale wybieram się do liceum właśnie tam. Jestem finalistką konkursu z francuskiego, oceny też mam wysokie, przewidywane wyniki z egzaminu również. Szukam jakiegoś liceum z wysokim poziomem, ale fajną atmosferą, żeby nie trzeba było wydawać mnóstwa pieniędzy na korki, a nauczyciele żeby nie skupiali się tylko na olimpijczykach. Po prostu miejsca, gdzie więcej wynosi się lekcji niż z własnej harówki nocami. Zastanawiam się nad tymi trzema liceami:
Nowodworek
Sobieski
Pijarzy
Zależy mi na opiniach jak tam naprawdę jest. Słyszałam, że do Nowodworka chodzą same snoby i jest naprawdę ciężko jeżeli chodzi o naukę. O Sobieskim słyszałam, że to taka nowoczesna szkoła, ale nie warto się tam wybierać jeżeli nie idzie się na biol-chem. O Pijarach nie wiem prawie nic po za tym, że sporo osób z mojego miasta tam poszło i było całkiem zadowolonych. W nowej szkole chciałabym rozwijać też zainteresowania niezwiązane z nauką, a nie brać udział w wyścigu szczurów. Mam nadzieję, że ktoś z absolwentów się wypowie jak to naprawdę jest :)

kkarola
Posty: 6
Rejestracja: 9 lut 2016, o 20:11

Re: II LO im. Króla Jana III Sobieskiego w Krakowie

Post autor: kkarola » 9 lut 2016, o 20:17

No nie wiem,najlepsze biolchemy są ponoć w V lo i I lo.Z Sobieskiego mnóstwo ludzi poszło na AGH,mieli dobre wyniki z matematyki i języka.

xdemfyiv1

Re: II LO im. Króla Jana III Sobieskiego w Krakowie

Post autor: xdemfyiv1 » 23 lip 2016, o 09:37

Apropos II Lo:
o klasie m+ cudne przygotowanie do matury rozszerzonej z matematyki <3 + trochę materiału spoza programu np troszkę całek itp weic nie jest to czyste przygotowanie do olimpiady.
Kiedys do tych kals szlo duzo biol-chem zeby dobrze zdac majce na maturze.

Informatyka w szkole jest naprawde slaba. Jezeli ktos ja lubi to nie warto. Równiez zajecia na agh nie wymiatają, ale i tak lepsze od materialu w szkole :) osobiscie jakbym chcial isc pod informatykw to poszedlbym do V lo.

Jezyki obce: angielski zalezy jak trafisz do grupy. jak sie fajnie dostaniesz w tescie we wrzesniu to mozna robic calkiem fajny material typu C1, c2. xd
Zaluje ze nie szedlem do grup dsd :( Z tego co mi wiadomo to sa naprawde fajne.

O biol-chem wiem malo bo nie bylem na tym profilu. Malo zorientowanym polecem poszukac ludzi przez facebooka lub stronke Sobieska Platforma Informacyjna i znalezc i popytac ludzi co sie tego ucza
Nie wiem nic o klasie jezykowej.
aaa lol bylem finalista z majcy xd <3
Pozdrawiam,
XYZ

yvoiybikb

Re: II LO im. Króla Jana III Sobieskiego w Krakowie

Post autor: yvoiybikb » 23 lip 2016, o 09:40

A lol post po czasie ale z autopsji nie szukaj szkoly po snobach, kujonach itp. W kazdej szkole mozna znalezc fajnych fascynujacych ludzi, imprezowiczow, osoby uczace sie itp. Zawsze jest cala gama xd :D :) takie stereotypowe okreslaenia sa bez sensu

Gość

Re: II LO im. Króla Jana III Sobieskiego w Krakowie

Post autor: Gość » 13 lip 2017, o 23:23

Nie warto, jeśli zależy ci na dobrym zdaniu matury z chemii i biologii dzięki nauczaniu w szkole, to od razu mówię, że marne szanse. Masz niewielką szansę na to, że dostaniesz jednego z tych dobrych nauczycieli. Większość grup kończy z tymi przeciętnymi, którzy albo znajdują swoich pupilków i całą lekcję prowadzą dla nich, albo opowiadają na lekcji o tramwajach, albo mają cię gdzieś. Trzeba się też przygotować na to, że niektórzy nie wyrabiają się z materiałem i nie robią powtórek.

Co do poziomu matematyki wszystko zależy. Są M+, które realizują bardzo dużo dodatkowego materiału, ale są też zwykłe klasy M, gdzie musisz liczyć na dobrego nauczyciela. Oczywiście nauka matematyki to w dużej mierze twój wkład własny, ale jednak po coś do tej szkoły się chodzi i szkoda marnować ten czas. Jakby nie było nikt chyba nie ma problemów ze zdaniem matury podstawowej z majcy, przynajmniej ja o takich nie słyszałam.

Humaniści w tej szkole są bardzo wymagający. Wos, historia, polski myślę, że to przedmioty, które rzeczywiście są rzetelnie prowadzone. Na rozszerzeniu z polskiego ludzie mają straszny zapieprz.

Geografia i fizyka tu znowu różnie albo dostaniesz nauczyciela, który będzie porządnie uczył i wymagał, albo dostaniesz takiego który sam nie jest pewny tego co mówi lub trafi ci się taki, który nie zjawi się na lekcjach.

Przychodząc do wielkiej szkoły, w której sama kadra nauczycielska się często nie zna, zdajesz się na przypadek (chyba, że jesteś w M+, wtedy dają ci najlepszych nauczycieli). Albo masz szczęście i lądujesz w dobrym koszyku, albo pecha i zostaje ci nauka we własnym zakresie. Osobiście myślę, że nie poszłabym tym razem do tej szkoły, są inne placówki, do których miałabym bliżej i nie musiałabym marnować tyle czasu na dojazd, właściwie po nic.

Awatar użytkownika
bjj
Posty: 5
Rejestracja: 30 sie 2017, o 16:54

Re: II LO im. Króla Jana III Sobieskiego w Krakowie

Post autor: bjj » 2 wrz 2017, o 06:54

kkarola pisze:
9 lut 2016, o 20:17
No nie wiem,najlepsze biolchemy są ponoć w V lo i I lo.Z Sobieskiego mnóstwo ludzi poszło na AGH,mieli dobre wyniki z matematyki i języka.
Skąd masz taką informację? Pytam, bo nie słyszałem o tym. Jeśli możesz to podaj jakieś źródło. Będę wdzięczny. Można nawet powiedzieć, że bardzo wdzięczny.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość