Medycyna a macierzyństwo

Porady jak się dostać na medycynę, na kierunek lekarski. Wykaz punktów na poszczególnych uczelniach. Materiały do nauki, testy. Wzajemna pomoc w nauce.
joannlek
Posty: 2
Rejestracja: 30 lip 2017, o 14:31

Medycyna a macierzyństwo

Post autor: joannlek »

Hej!
Jestem studentka dopiero pierwszego roku. Chciałabym się zapytać Was, dziewczyny, studentki (może nie tylko lekarskiego), kiedy jest najlepszy czas na dziecko w okresie rozwijania swojej kariery - studia, staż, specjalizacja.
Wiecie może jak wyglada i czy jest Wgl taka możliwość wzięcia sobie roku przerwy na specjalizacji czy między studiami a stażem?
Jeżeli macie takie informacje i chciałybyście się nimi podzielić byłabym bardzo wdzięczna
Sama jestem już trochę po 20 (a dopiero teraz zaczynam studia) i chciałabym mniej więcej wiedzieć, kiedy można się starac o dziecko, a kiedy nie ma takiej możliwości, bo po prostu nie ma czasu.
Awatar użytkownika
mossa
Posty: 292
Rejestracja: 2 lip 2010, o 11:38

Re: Medycyna a macierzyństwo

Post autor: mossa »

Między studiami a stażem bez problemu, po prostu kończysz studia, ale nie zgłaszasz się do OIL i nie składasz wniosku o skierowanie na staż i tyle, możesz to zrobić pół roku, rok, dwa później, kiedy chcesz. Na stażu czy specjalizacji to już jest normalna praca, więc jak każdej innej kobiecie pracującej gdziekolwiek przysługuje Ci urlop macierzyński, oczywiście wydłuża to odpowiednio dany etap kształcenia. Na studiach - miałam na roku sporo dziewczyn, które dorobiły się potomstwa, pierwsza chyba w okolicach 3 roku, ostatnie spieszyły się z sesją letnią na 6 roku żeby zdążyć przed porodem - wszystkie dały radę i studia skończyły. Wydaje mi się jednak, że łatwiej z tym jest na późniejszych latach, bo właściwie im dalej tym robi się luźniej.
lek. mossa
Awatar użytkownika
Mårran
Posty: 3873
Rejestracja: 8 kwie 2008, o 19:17

Re: Medycyna a macierzyństwo

Post autor: Mårran »