Maturzysta 2013

Rozmowy na temat matury z biologii. odpowiedzi na trudne pytania, rozwiązywanie zadań, arkusze maturalne z biologii
Popo
Posty: 8
Rejestracja: 30 maja 2011, o 17:35

Maturzysta 2013

Post autor: Popo »

Dzień dobry.
Chciałbym Państwu nakreślić moją zwariowaną sytuację i prosić o kilka odpowiedzi i rad.
W latach 2010 - 2013 uczęszczałem do LO na profilu biol - chem. Maturę między innymi z biologi (r) i chemii (r) pisałem w 2013 roku. W związku z wynikami z matur zmieniłem plany i dostałem się do jednej z służb mundurowych. Teraz jestem w trakcie studiów inżynierskich (niestacjonarnie).
Doszedłem do wniosku, że chciałbym poprawić maturę z biologi i z chemii.
Na lekcjach biologii korzystaliśmy z podręcznika z Operonu (w domu miałem również jeden zbiór z zadaniami Witowskiego z biologi). Natomiast z chemii (chyba) zbiór zadań Pazdro. Żadnej z nich już nie posiadam.
Pytania do Państwa:
1) Z uwagi na pisanie matury stara formuła", (bo rozumiem, że taki mnie obowiązuje) jakie książki (podręczniki, zbiory zadań) polecicie do nauki biologi oraz chemii?
2) Może istnieje jakaś grupa wzajemnego wsparcia na forum, gdzie wspólnie się motywujecie i uczycie?
3) Jak wyglądają Wasze przygotowania i świeżość materiału? Ja jestem pięć lat po maturze. Na dodatek nie miałem zbyt wiele wspólnego z tymi przedmiotami podczas mojej edukacji po liceum.

Z góry dziękuję za udzielone odpowiedzi.
Pozdrawiam.
zupan
Posty: 36
Rejestracja: 26 gru 2017, o 17:19

Re: Maturzysta 2013

Post autor: zupan »

Jeśli chcesz zdawać w tym 2018 to twoja ostatnia szansa na zdawanie tylko tych dwóch dodatkowych przedmiotów. Potem będziesz musiał zdawać całą maturę.

Z tego co czytałem to z biologi operon dobry jest plus zbiór zadań Witowskiego lub podobno lepszy Barbary Pac ale nie wiem czy nie ma różnic materiałowych między starą a nową formułą. Pierwszy zbiór B. Pac wyszedł w 2015 czyli już w nowej formule matury.

Co do chemii ja robię Witowskiego oraz notatki i podręcznik z Żaka.
fenytoina