Atak mikrobiologiczny na statku

Są wśród nas bakterie, wirusy, grzyby, cały świat mikro, o nich dyskutujemy na forum mikrobiologicznym
Przemek Marynarz
Posty: 1
Rejestracja: 27 mar 2019, o 20:43

Atak mikrobiologiczny na statku

Post autor: Przemek Marynarz »

Witam,
Jestem inżynierem na statku. Mam problem z instalacją płukania spalin. System aktualnie znajduje się w budowie i głównym
problemem jest wysoka mętność wody procesowej po oczyszczaniu w wirówkach. Dopuszczalna norma mętności to 25 [NTU] a na odlocie z
wirówek nie schodzi poniżej 50 [NTU]. Mam kilka teorii ale jedną z nich jest wysoka zawartość mikroorganizmów i chciałbym abyście
to zweryfikowali zanim wyśle próbki do labo co będzie bardzo kłopotliwe bo statek znajduje się na morzu irlandzkim.
A więc woda ta jest wodą morską ktora opłukuje spaliny z silników na statku.W tym procesie woda jest:
- ekstremalnie napowietrzona,
- znajduje sie w ciągłym ruchu,
-jej temperatura utrzymywana jest stale na poziomie 35 stopni celcjusza,
- ph jest zawsze neutralne (6.7) i kontrolowane jest za pomocą sody kaustycznej,
- zanieczyszczona sadzą i nie spalonym paliwem silnikowym
-nie ma dostępu do światła słonecznego.
Woda jest oczyszczana w wirówkach ktore usuwają znakomicie sadzę i inne produkty spalania ale nie potrafią sobie poradzić z białą mgłą w
wodzie która daje mi wynik 50 NTU. Gdy wodę przesączę przez filtr papierowy staje się klarowna i ma 15 NTU. Po kilku dniach na
instrumentach pomiarowych i zbiornikach odpowietrzających tworzy się wewnątrz warstwa brudu ktora nie jest olejem i sadza a raczej bardziej
przypomina właśnie kolonie bakterii. woda zamknięta w naczyniu pomiarowym po około 1,5 tygodnia staje się klarowna z dnia na dzień a