Specjalizacja w kierunku dziecięcym

Problemy medyczne, obejmujące wiedzę o zdrowiu i chorobach człowieka, o sposobach zapobiegania chorobom oraz ich leczeniu
Awatar użytkownika
Khayman00
Posty: 525
Rejestracja: 6 cze 2008, o 23:40

Specjalizacja w kierunku dziecięcym

Post autor: Khayman00 »

Witam!

Mam dość złożony problem i kilka pytań z nim związanych.
A mianowicie, jestem studentem drugiego roku medycyny w Olsztynie na UWMie. Moim marzeniem jest praca z dziećmi, dlatego też interesuje mnie specjalizacja w pediatrii i neonatologii. Jednakże bardzo bym chciał mieć pracę typu bardziej zabiegowego. Stąd moje pytania:

1. Czy jest możliwość zrobienia I stopnia specjalizacji z pediatrii, a potem II stopnia z neonatologii?
2. Czy po tych specjalizacjach, ma się uprawnienia do jakiś zabiegów?
3. Czy po tych specjalizacjach można dalej kształcić się w onkologii i hematologii dziecięcej?
4. Jest może jakaś inna specjalizacja związana z pracą z dziećmi, a umożliwiająca przeprowadzanie zabiegów. Wiem o chirurgii dziecięcej tylko. ale sam nie jestem pewien.
5. Jestem studentem nowo otwartego kierunku lekarskiego na UWMie, więc póki co nie ma za dużo możliwości dokształcania się, póki co jest tylko koło naukowe dla biochemików, anatomiczne, natomiast jest nowo otwarte pediatryczne, więc czy w takim przepadku jest w mojej sytuacji sens się na nie zapisać?
Awatar użytkownika
Padre Morf
Posty: 4407
Rejestracja: 26 gru 2007, o 04:03

Re: Specjalizacja w kierunku dziecięcym

Post autor: Padre Morf »

1. Czy jest możliwość zrobienia I stopnia specjalizacji z pediatrii, a potem II stopnia z neonatologii?
nie ma już I i II stopnia. Po pediatrii możesz zrobic neonatologie w ramach tzw. krotkiej ścieżki.
3. Czy po tych specjalizacjach można dalej kształcić się w onkologii i hematologii dziecięcej?

po pediatrii tak.
Awatar użytkownika
Khayman00
Posty: 525
Rejestracja: 6 cze 2008, o 23:40

Re: Specjalizacja w kierunku dziecięcym

Post autor: Khayman00 »