szynszyla nie chce się kąpać!

meg82
Posty: 53
Rejestracja: 16 lut 2009, o 20:48

szynszyla nie chce się kąpać!

Post autor: meg82 »

Witam wszystkich serdecznie, z racji tego że jestem na tym forum pierwszy raz
Jestem również początkująca, jeśli chodzi oprzygodę z szynszylami. Cztery dni temu kupiłam sobie szynszylę standardową (samiczkę), która ma 3 i pół miesiąca. Problem w tym, że zwierzę nie chce się kąpać (a może nie potrafi?) Co mam robić? Do pojemnika z pyłem wchodzi, załatwia tam nieraz nawet potrzeby fizjologiczne, ale o kąpaniu nie ma mowy! Boję się, że może jej to zaszkodzić
Dodatkowo dziś zauważyłam, że szynszyla ma bardziej miękkie kupki ("rozdeptuje je). Czy to już biegunka?

Będę wdzięczna za pomoc.
edytad
Posty: 61
Rejestracja: 10 sty 2009, o 16:50

Re: szynszyla nie chce się kąpać!

Post autor: edytad »

Witaj!
Jeśli chodzi o kąpiel to szylka rzeczywiście może nie umieć się kąpać. Spróbuj ją wytarzać w piasku (oczywiście delikatnie), powinna niedługo załapać o co chodzi.
Bobki, które szynszyla rozdeptuje świadczą o tym, że coś zaczyna się dziać. Obserwuj zwierzaczka i nie przekarmiaj jej. Nie dawaj też za dużo smakołyków jednego dnia. Może zmieniłaś jej pokarm, na inny niż ten, którym była karmiona przed zakupem? Z szynszylą jak z dzieckiem, każdą nową rzecz w jadłospisie wprowadza się powoli i obserwuje czy nic się nie dzieje. Mam nadzieję, że wszystko będzie dobrze, w razie jakiś niepokojących zmian nie zwlekaj, tylko idź z szylką do dobrego weta. Odezwij się też proszę, co u Was słychać. Pozdrawiam.
meg82
Posty: 53
Rejestracja: 16 lut 2009, o 20:48

Re: szynszyla nie chce się kąpać!

Post autor: meg82 »

Dziękuję za odpowiedź. Wczoraj mąż zrobił kąpiel naszej szynszyli.oj nie była zadowolona