Amonit, czy zwykły ślimaczek?

Forum zoologii o tematyce anatomii, fizjologii, morfologii, embriologii, cytologii, również zwierząt domowych
Awatar użytkownika
mimose91

Amonit, czy zwykły ślimaczek?

Post autor: mimose91 » 17 lip 2010, o 20:07

Witam :) byłam dziś nad morzem, w okolicy Kątów Rybackich, spacerowałam sobie plażą i szukałam jakiś ciekawych żyjątek(znam takie miejsce gdzie jest mało ludzi i spokojnie można spacerować, nawet w sobotę w wakacje ;)). Znalazłam muszlę nie przypominającą muszli ślimaków które do tej pory widziałam, jest spłaszczona i przypomina... amonita. Może to jednak jakiś zwykły ślimaczek bałtycki, nie znam się zbytnio na mięczakach ale bardzo interesuje mnie paleontologia, jakby ktoś wiedział; co to takiego, proszę o podpowiedź :)
Załączniki
co to takiego.jpg
:)

WojtekB

Re: Amonit, czy zwykły ślimaczek?

Post autor: WojtekB » 17 lip 2010, o 20:55

mimose91 pisze:Witam :) byłam dziś nad morzem, w okolicy Kątów Rybackich, spacerowałam sobie plażą i szukałam jakiś ciekawych żyjątek(znam takie miejsce gdzie jest mało ludzi i spokojnie można spacerować, nawet w sobotę w wakacje ;)). Znalazłam muszlę nie przypominającą muszli ślimaków które do tej pory widziałam, jest spłaszczona i przypomina... amonita. Może to jednak jakiś zwykły ślimaczek bałtycki, nie znam się zbytnio na mięczakach ale bardzo interesuje mnie paleontologia, jakby ktoś wiedział; co to takiego, proszę o podpowiedź :)
Według mnie zwykły ślimak :) (być może jakiś z zatoczkowate (Planorbidae), one są słodkowodne więc nie wiem :twisted: ).

Detektyw Monk

Post autor: Detektyw Monk » 18 lip 2010, o 08:12

Taka ciekawostka o zatoczku rogowym Planorbarius corneus ,zatoczki jako jedyne z naszych ślimaków mają we krwi hemoglobinę ,która ją zabarwia na czerwoną . :)

Awatar użytkownika
pio91

Post autor: pio91 » 30 lip 2010, o 20:46

Takich amonitów to pełno jest w każdym stawie :)

Detektyw Monk

Post autor: Detektyw Monk » 31 lip 2010, o 08:56