Droga do zostania lekarzem sportowym?

Porady jak się dostać na medycynę, na kierunek lekarski. Wykaz punktów na poszczególnych uczelniach. Materiały do nauki, testy. Wzajemna pomoc w nauce.
zompsuareza
Posty: 60
Rejestracja: 28 cze 2014, o 21:44

Droga do zostania lekarzem sportowym?

Post autor: zompsuareza »

Witam, jako, że jestem zielony w temacie specek i innych takich to pytam tych obeznanych w temacie Nie ukrywam, że jakimś tam pseudo-marzeniem byłoby dla mnie zostanie lekarzem sportowym i pytania:

1) Co to właściwie jest, czy jest to jakiś drugi stopień specjalizacji czy po prostu dodatkowy dyplom i uprawnienia?

2) Czy ma znaczenie pierwszy wybór specjalizacji na zostanie lekarzem sportowym- czy np. ortopeda ma większe szanse niż kardiolog? Albo czy trzeba być właśnie np. ortopedą, żeby móc robić kurs na sportowego?

3) W jakim wieku jest najczęściej szansa na uzyskanie tego tytułu?

Będę wdzięczny za jakieś info
randomlogin
Posty: 3779
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 12:11

Re: Droga do zostania lekarzem sportowym?

Post autor: randomlogin »

zompsuareza pisze:1) Co to właściwie jest, czy jest to jakiś drugi stopień specjalizacji czy po prostu dodatkowy dyplom i uprawnienia?
Stopni specjalizacji to nie ma juz od dosc awna. Poki co byla to specjalizacja szczegolowa. Teraz nie bedzie.
zompsuareza pisze:2) Czy ma znaczenie pierwszy wybór specjalizacji na zostanie lekarzem sportowym- czy np. ortopeda ma większe szanse niż kardiolog? Albo czy trzeba być właśnie np. ortopedą, żeby móc robić kurs na sportowego?
Do tej pory trzeba bylo miec skoncza jedna z kilku specek (z tych ktore wymieniasz mogla byc ortopedia, nie mogla byc kardiologia), teraz bedzie to normalna specjalizacja podstawowa [znika tez ten podzial, stad cudzyslow]. Mozna tez skonczyc jedna z innych, przewidzianych specjalizacji, i potem zrobic sportowa w ramach krotkiej sciezki - tylko to oczywiscie sumarycznie wyjdzie dluzej.