Obiektywy standard RMS

Mikroskopy, preparaty, sprzęt, metody utrwalania i barwienia preparatów, zdjęcia mikroskopowe, mikrofotografia, metodyka, bioindykacja
max1973
Posty: 4
Rejestracja: 7 sty 2019, o 11:26

Obiektywy standard RMS

Post autor: max1973 »

Witajcie.
Jestem Nauczycielem w szkole i założyłem tu konto, ponieważ czytając o mikroskopach natrafiłem na tzw standard RMS. Wszystko czego się o nim dowiedziałem z internetu (oraz z waszego forum) to to, że w ten sposób powstają gwinty na obiektywach mikroskopowych. Gwint taki ma średnicę 20,2 mm. Ponadto znalazłem też info o tym, iż jest to gwint Whitwortha (chyba tak to się pisze:)), a tych, jak się okazuje, jest kilka rodzajów (do najważniejszych należą cylindryczne i stożkowe). Moje pytanie dotyczy szczegółów standardu RMS to jest geometrycznego opisu (rysunku) tego gwintu.
p.s.
Dla ścisłości powiem, że wiem, iż gwint ten ma kont wierzchołkowy poprzecznego przekroju nitki 55 stopni, a skok p=36 zwojów na cal.

Czy ktoś z was dysponuje jakimś szczegółowym opisem (specyfikacją) standardu RMS?
Z góry dziękuję prosząc jednocześnie o pomoc.
Awatar użytkownika
planapo
Posty: 5403
Rejestracja: 30 gru 2010, o 15:20

Re: Obiektywy standard RMS

Post autor: planapo »

Nie spotkalem sie jeszcze z precyzyjniejsza specyfikacją niż Twoja. (:

Mozna jeszcze zapytac na zagranicznym forum photomacrography.net. Moze ktoś kto wykonuje tego typu np. przejsciowki bedzie znal wiecej detali.
max1973
Posty: 4
Rejestracja: 7 sty 2019, o 11:26

Re: Obiektywy standard RMS

Post autor: max1973 »