No to jedziemy z odpowiedziami.
Jak widzicie jakąś pomyłkę to warningować.
OBLICZENIOWE poniżej tego postu.
Zad. 1.1
Błąd w tekście - miedź nie jest najlepszym przewodnikiem prądu i ciepła, ale językowy kontekst mają chyba ok.
X: Cu, 11, d
Y Br, 17, p
.
Zad. 1.2
[Ar] 3d
9
Zad. 1.3
sigma: 1
pi: 0
wolnych par: 6
.
Zadanie 4
1.) Be + 2H3O+ + 2H2O[Be(H2O)4]2+ + H2
2.) Be + 2OH- + 2H2O[Be(OH)4]2- + H2
Zadanie 5.
Reakcja jest reakcją endoenergetyczną, gdyż ze wzrostem temperatury rośnie zawartość procentowa produktu (CO).
Zadanie 7.
F
F
P
później będzie wyjaśnienie dlaczego tak.
Zadanie 8.1
Zadanie 8.2
Kolba: Wydzielają się pęcherzyki bezbarwnego gazu lub zawartość kolby pieni się
Probówka: Można zaobserwować zmętnienie roztworu lub wytrąca się osad lub (zdanie autorstwa CKE) powstają tłuste plamy".
Zadanie 8.3
Kolba: CO32- + 2H+H2O + CO2 lt nie patrzeć błąd
Probówka: C6h5O- + h20 + co2 = C6H5OH + HCO3- (użytkownik bulaj)
Powinni też uznać jak w innych kluczach CKE
2C6h5O- + h20 + co2 = 2C6H5OH + CO32- (mimo, że nie jest to zgodne z rzeczywistością)
Zadanie 9
wytłuszczone podkreślenie
H2SO4 + H2SO4
H3SO4+ + HSO4-
Zadanie 10.
HCl, NH4Cl, KCl, NaNO2, KOH
Zadanie 11.
Wskaźnik III.
Zadanie 12.
. zasadowy, ponieważ w punkcie równoważnikowym powstaje sól pochodząca od słabego kwasu i mocnej zasady, która hydrolizuje w roztworze wodnym anionowo, z odczynem zasadowym.
Zadanie 16.
Zadanie 16
P
P (jeśli pisząc jony wodorowe mieli na myśli H3O+, a nie H+)
F (jeśli kruczkiem napisali wodorowe (H+), a w równaniu poniżej napisali oksoniowe (H3O+)
P (jeśli pisząc jony wodorowe mieli na myśli H3O+, a nie H+)
F (jeśli zapis w 2 wymuszał kontekst Bronsteda zapisu)
Zadanie 17.
(W buforze fosforanowym mamy układ H2PO4- (kwas Bronsteda)/HPO42- (zasada Bronsteda), więc:
HPO42- + H3O+H2PO4- + H2O
H2PO4- + OH-HPO42- + H2O
18.1
robimy sobie nierówności (symbole to potencjały standardowe):lt- pisze potencjały a robie i myślę o aktywnościach
HfMo
TlMo
HfTc
HfTl
MoTc
z tego mamy:
Hf, Tl, Mo, Tc
18.2
Najsilniejszy utleniacz: Tc4+
Najsłabszy utleniacz: Hf4+
Zadanie 20.
Równanie reakcji:
Ni2+ + 2OH-Ni(OH)2
Charakter chemiczny: zasadowy
Zadanie 21.
Redukcja:
ClO- + 2e + H2OCl- + 2OH-
Utlenianie:
Ni(OH)2 + H2ONi(OH)3 + e + H+
(lub już wymnożene przez 2):
2Ni(OH)2 + 2H2O2Ni(OH)3 + 2e + 2H+
Stosunek = 2:1
Zadanie 22.
przed doświadczeniem:
roztwór: zielony, klarowny
zawiesina: brak lub nic nie pisać
po reakcji I:
roztwór: bezbarwny
zawiesina: zielonkawy
po reakcji II:
roztwór: bezbarwny
zawiesina: czarnobrunatny
.
Zadanie 37.
Cząsteczka powstałęgo związku organicznego nie jest chiralna (jest achiralna), ponieważ posiada płaszczyznę symetrii.
Zadanie 38.1
Naczynie I: skrobia
Naczynie II: albumina
Naczynie III: fruktoza
Naczynie IV: glukoza
Zadanie 38.2
Denaturacja
Zadanie 39.
NIE
Obserwacje w obu probówkach będą takie same. Oba monosacharydy mają właściwości redukujące (oba cukry są redukujące). Właściwości redukujące glukozy wynikają z posiadania grupy aldehydowej (o właściwościach redukujących). W przypadku fruktozy w roztworze alkalicznym poprzez tautomeryzację keto-enolową (poprzez pośrednią formę endiolową) ustalają się równowagi, w wyniku których powstają drobne ilości glukozy (dokładniej dwóch epimerycznych cukrów), które wchodząc w reakcję z Cu(OH)2 przesuwają równowagi procesów cały czas w prawą stronę, co wypadkowo sprawia, że fruktoza też ma właściwości redukujące.
Zadanie 40.
pierwszych, maleje, 0,726