wpadka a tabletki antykoncepcyjne

dział forum seksuologii poruszający tematy kontroli narodzin oraz płodności. Rozmowy na temat metod i środków służących zapobieganiu ciąży oraz ich skuteczności i wpływu na organizm
sanny666
Posty: 2
Rejestracja: 11 wrz 2012, o 20:16

wpadka a tabletki antykoncepcyjne

Post autor: sanny666 » 11 wrz 2012, o 20:23

Od jakiegos czasu biore tabletki hormonalno-antykoncepcyjne, ale ostatnio zapomnialam wziac jedna, nastepnego dnia wzielam a kolejnego znow zapomnialam. Dzien po drugiej zapomnianej tabletce doszlo do stosunku miedzy mna a moim chlopakiem, jednak bez zabezpieczenia. Nie skonczyl on we mnie, no ale czy istnieje prawdopodobienstwo wpadki ?
help :roll:

martys2202
Posty: 87
Rejestracja: 20 lip 2012, o 15:52

Re: wpadka a tabletki antykoncepcyjne

Post autor: martys2202 » 11 wrz 2012, o 22:09

Zależy jeszcz który to był tydzień brania i jaki rodzaj tabletek bierzesz ( wszystkie takie same, albo każda z przeznaczeniem na inny dzień, czeg trzeba się ściśle trzymać)
Jeżeli pierwszy tydzień brania - jest ryzyko,
Jeżeli 2 tydzień brania - jest jeszcze większe ryzyko
Jeżeli ostatni tydzień i dotyczyło to 2 lub 3 tabletek od końca ryzyko niewielkie.

Jeżeli pominęłaś tabletkę to masz czas do 12h żeby antykoncepcja nie została zachwiana. Czyli np jeżeli bierzesz tabletke o 22 i następnego dnia do 10 rano ją połkniesz- wszystko jest ok.
Powyżej 12h robi się bondżaj już i tak trzeba jak najszybciej przyjąć pominiętą tabletkę, bo gdy się tego nie zrobi konsekwencje mogą być różne
Najlepiej przeczytaj w ulotce, swojej akurat nie mam pod ręką.
Nie chcę Cię straszyć, ale uspokoić też nie mogę ...

sanny666
Posty: 2
Rejestracja: 11 wrz 2012, o 20:16

Re: wpadka a tabletki antykoncepcyjne

Post autor: sanny666 » 12 wrz 2012, o 18:29

no wlasnie mnie straszysz .. ta pominieta to 6sta od konca, teraz juz tego bacznie pilnuje no ale jednak sie boje.. wiec jakies sugestie : co teraz ?

martys2202
Posty: 87
Rejestracja: 20 lip 2012, o 15:52

Re: wpadka a tabletki antykoncepcyjne

Post autor: martys2202 » 23 wrz 2012, o 08:31

sanny666, wiem, że straszę, ale też nie mogę napisać, że ba 100% będzie dobrze... Poczekaj do przerwy, jak będzie krwawienie, to wszystko jest ok ;*

Natalia1985
Posty: 1
Rejestracja: 2 lip 2013, o 13:24

Re: wpadka a tabletki antykoncepcyjne

Post autor: Natalia1985 » 2 lip 2013, o 13:45

Witam!
Przez cztery miesiące biorę tabletki Atywia. Ostatnie opakowanie skończyłam 09.06.2013. 16.06.2013 skończyła się 7 dniowa przerwa. A 17.06.2013 miałam rozpocząć nowe opakowanie. Okres miałam od 11.06 do 13.06. (3 dni). Receptę miałam jedną na sześć opakowań tabletek ale kupuję po jednym opak. w tej samej aptece, zawsze zamawiam wcześniej bo od ręki nie mają. Obiecali że w piątek 14.06 będą mieli ale nie dostali, a 17.06.2013 powiedzieli że będą mieli na przyszły poniedziałek czyli 24.06.2013.
24.06.2013 nareszcie dostałam te tabletki, ale dowiedziałam się że brać ich mogę dopiero jak dostane następny okres, ale niepokoi mnie jedna rzecz, 14 – 16.06.2013 przez trzy dni kochałam się z finałem w środku. Jaka jest szansa zajścia w ciąże jak od 17-go nie rozpoczęłam nowego opakowania a plemniki miałam już w środku?

Awatar użytkownika
Embarrassed
Posty: 65
Rejestracja: 12 lip 2013, o 21:42

Re: wpadka a tabletki antykoncepcyjne

Post autor: Embarrassed » 25 lip 2013, o 19:37

Zależy w jakiej fazie cyklu rozpoczynasz blister. Odlicz sobie od wypadającego prawdopodobnie okresu kolejnego 14-15 dni wstecz i jeśli stosunek był w pobliżu to można się martwić.

smerfetka1234
Posty: 2
Rejestracja: 16 wrz 2013, o 17:16

Re: wpadka a tabletki antykoncepcyjne

Post autor: smerfetka1234 » 16 wrz 2013, o 17:18

Witam, sama się sobie dziwię, że zdecydowałam się o to spytać, ale widzę, że na tym forum odpowiedzi udzielają osoby posiadające pewną wiedzę a nie kierujące się doświadczeniami "ciotki brata stryjecznego". Moja sytuacja wygląda następująco: od dwóch miesięcy przyjmuję tabletki Vibin mini (21 + 7 placebo), znoszę je dobrze, nigdy nie zdarzyło mi się pominąć tabletki a maks. opóźnienie wynosiło jakieś pół godziny. Co więcej, nie przyjmowałam w tym czasie żadnych antybiotyków i nie kojarzę żadnego czynnika, który mógłby zmniejszyć ich skuteczność. Ponadto stosowaliśmy z chłopakiem prezerwatywy (wiem, można się śmiać ze gumki i tabletki, ale jestem w takiej sytuacji życiowej, ze ciąża pokomplikowałaby mi bardzo życie, on zresztą też się boi i z braku doświadczenia w tej kwestii nie do końca ufamy samym tabletkom). No i właśnie ostatnio tuż pod koniec tabletek czynnych (3 tydzień) ciekawość wzięła górę i zdarzyło nam się "spróbować" bez prezerwatywy. Spróbować, bo nie był to pełen stosunek i po kilku minutach chłopak jednak ją założył i dokończyliśmy już w gumce. Wydaje mi się, że niepotrzebnie panikuję, ale po wysłuchaniu miliona opowieści o ciąży przy systematycznym stosowaniu tabletek, zapładniającym preejakulacie w mojej głowie zaczęła rodzić się paranoja. Tym bardziej, że w pierwszym miesiącu krwawienie z odstawienia nastąpiło przy pierwszej tabletce placebo (pustej) czyli na samym początku, dziś wzięłam trzecią i nic. Teoretycznie mój organizm mógł się jeszcze nie przyzwyczaić lub nie odczuć jeszcze spadku poziomu hormonów, czasami podobno też krwawienie nie występuje w ogóle. Pytanie brzmi: czy w opisanej sytuacji mam powody do nerwów i powinnam lecieć do apteki po test, czy spokojnie poczekać, bo ciąża jest raczej nierealna?

kel
Posty: 7
Rejestracja: 13 lip 2012, o 21:54

Re: wpadka a tabletki antykoncepcyjne

Post autor: kel » 17 wrz 2013, o 15:54

Tabletki to najpewniejsza metoda antykoncepcji i równoległe stosowanie prezerwatywy nie jest konieczne. Okres może się spóźniać ze stresu spowodowanego strachem przed ciążą, choć 2 dniowe opóźnienie to nie jest jakoś mega długo ;) Test kosztuje ok. 12 zł a oszczędzi Ci wiele nerwów, bo Twój lęk wydaje się być dosyć 'fobiczny'.
LEK ZABRZE

Awatar użytkownika
Jivan
Posty: 1275
Rejestracja: 16 gru 2012, o 10:48

Re: wpadka a tabletki antykoncepcyjne

Post autor: Jivan » 17 wrz 2013, o 16:04

smerfetka1234 pisze:Witam, sama się sobie dziwię, że zdecydowałam się o to spytać, ale widzę, że na tym forum odpowiedzi udzielają osoby posiadające pewną wiedzę a nie kierujące się doświadczeniami "ciotki brata stryjecznego". Moja sytuacja wygląda następująco: od dwóch miesięcy przyjmuję tabletki Vibin mini (21 + 7 placebo), znoszę je dobrze, nigdy nie zdarzyło mi się pominąć tabletki a maks. opóźnienie wynosiło jakieś pół godziny. Co więcej, nie przyjmowałam w tym czasie żadnych antybiotyków i nie kojarzę żadnego czynnika, który mógłby zmniejszyć ich skuteczność. Ponadto stosowaliśmy z chłopakiem prezerwatywy (wiem, można się śmiać ze gumki i tabletki, ale jestem w takiej sytuacji życiowej, ze ciąża pokomplikowałaby mi bardzo życie, on zresztą też się boi i z braku doświadczenia w tej kwestii nie do końca ufamy samym tabletkom). No i właśnie ostatnio tuż pod koniec tabletek czynnych (3 tydzień) ciekawość wzięła górę i zdarzyło nam się "spróbować" bez prezerwatywy. Spróbować, bo nie był to pełen stosunek i po kilku minutach chłopak jednak ją założył i dokończyliśmy już w gumce. Wydaje mi się, że niepotrzebnie panikuję, ale po wysłuchaniu miliona opowieści o ciąży przy systematycznym stosowaniu tabletek, zapładniającym preejakulacie w mojej głowie zaczęła rodzić się paranoja. Tym bardziej, że w pierwszym miesiącu krwawienie z odstawienia nastąpiło przy pierwszej tabletce placebo (pustej) czyli na samym początku, dziś wzięłam trzecią i nic. Teoretycznie mój organizm mógł się jeszcze nie przyzwyczaić lub nie odczuć jeszcze spadku poziomu hormonów, czasami podobno też krwawienie nie występuje w ogóle. Pytanie brzmi: czy w opisanej sytuacji mam powody do nerwów i powinnam lecieć do apteki po test, czy spokojnie poczekać, bo ciąża jest raczej nierealna?
glowa mnie boli jak czytam takie beznadziejne problemy i posty

smerfetka1234
Posty: 2
Rejestracja: 16 wrz 2013, o 17:16

Re: wpadka a tabletki antykoncepcyjne

Post autor: smerfetka1234 » 17 wrz 2013, o 16:07

Kel, serdecznie dziękuję za cierpliwą wypowiedź. wiem, że to wręcz fobiczne, dlatego przestaję słuchać tego typu głupot ;) Jivan, ból głowy to z pewnością kara za arogancję - nie chcesz pomóc, to nie denerwuj. Pozdrawiam.

alex123123
Posty: 73
Rejestracja: 23 lut 2013, o 23:47

Re: wpadka a tabletki antykoncepcyjne

Post autor: alex123123 » 22 wrz 2013, o 21:26

wiecie ze te tabletki powoduja zakrzepy? niesympatyczna rzecz taki zakrzep jak sie oderwie... :?

randomlogin
Posty: 3852
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 12:11

Re: wpadka a tabletki antykoncepcyjne

Post autor: randomlogin » 22 wrz 2013, o 21:51

A seks bez zabezpieczen powoduje ciaze. Tez niesympatyczna rzecz w okreslonych sytuacjach.

Awatar użytkownika
dzikus
Posty: 131
Rejestracja: 21 paź 2011, o 18:31
Lokalizacja: Wrocław

Re: wpadka a tabletki antykoncepcyjne

Post autor: dzikus » 31 paź 2013, o 11:37

alex123123, jesli tak bedziemy patrzec to w ogole zadnych lekow nie da sie brac, zawsze jakies zagrozenie, mozna sie udlawic chociazby :D :D :smile:

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość